گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۳۹ :: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
مشکل کدورت آب ۹۵ درصد مناطق خرم آباد مرتفع شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: مشکل کدورت آب بیش از ۹۵ درصد مناطق شهر خرم آباد که بعد از بارندگی های شدید با آن مواجه می شوند مرتفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، یاسر اکبریان درخصوص مشکل کدورت آب شهر خرم آباد به دنبال بارندگی های شدید، عنوان کرد: با تاکیدات و حمایت استاندار و با استفاده از اعتبارات داخلی توانستیم این مشکل شهر خرم آباد را که سالیان زیادی به ویژه بعد از بارندگی های شدید اسفند و فروردین ماه به وجود می آمد برطرف کنیم.

وی به کدورت بالای ۴۰ درصد آب شرب خرم آباد بعد از بارندگی های شدید فروردین ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از مشکل کدورت سال گذشته و طی نشست هایی که با استاندار و معاون عمرانی استاندار داشتیم برنامه هایی برای رفع این مشکل تدوین و اجرا شد.

مدیر عامل آبفا لرستان با اشاره به این که در گذشته رفع این مشکل را منوط به احداث فاز دوم تصفیه خانه می دانستند، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی و انقلابی توسط همکاران معاونت آب وسایرین موفق شدیم کنیم این مشکل را در بیش از ۹۵ درصد مناطق آسیب پذیر شهر که دچار کدورت می شدند برطرف کنیم.

اکبریان ادامه داد: منتظر یکسری مجوزهای اداری هستیم تا مشکل اندک مناطق باقیمانده را نیز مرتفع کنیم.

قطعی آب ۵ روستای لرستان در کمتر از ۲۴ ساعت رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته گفت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

اکبریان به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در هفته اول فروردین ماه سال جاری اشاره و عنوان کرد: با توجه به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت،همچنین اعزام چند مدیر با تجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

وی بیان کرد: البته بارندگی‌های به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید