گروه: خبر
تاریخ: ۱۲:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
نخستین واحد تولیدی نوار اخطار زرد غرب کشور در لرستان به بهره برداری رسید

صبح امروز نخستین واحد تولید و تأمین‌کننده کالاها و تجهیزات شرکت ملی گاز ایران در غرب کشور با حضور چند تن از معاونین استاندار و مدیرعامل شرکت گاز استان، در شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مبنای این افتتاحیه معرفی این واحد از شرکت های هلدینگ فپکو بود که در فاز اول، ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن نوار زرد هشدار دهنده دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این مراسم اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که در سازمان صنعت و معدن دنبال می‌کند و موردحمایت استاندار لرستان و معاونان استاندار است، استفاده از ظرفیت واحدهای راکد با نگاه رونق تولید است.

این واحد بدون تسهیلات بانکی راه اندازی شد

محمدرضا صفی خانی افزود: این واحد بدون تسهیلات بانکی و با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال راه اندازی شده و در گام نخست ۲۰ فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: برای همراهی و تقویت این واحد باید تمامی دستگاه های خدمات رسان استان از جمله آب، برق و گاز ملزم به خرید و استفاده محصول تولیدی آن شوند.

وی تصریح کرد: قرار است در گام های دوم و سوم، لوله پلی اتیلن و اتصالات در خط تولید این واحد قرار می گیرد.

صفی خانی گفت: محل راه اندازی این خط تولید یک واحد تعطیل شده بود که با اجاره آن به سرمایه گذار و تسهیل در صدور مجوز و مراحل اداری، نوار زرد تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با نگاه استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به نیازهای استان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط رقابتی بازار و حمایت از این واحد تولیدی دستگاه‌های اجرایی مثل آب و فاضلاب و برق ملزم به خرید محصولات موردنیاز خودشان از این واحد تولیدی هستند.

صفی خانی گفت: با توجه به اینکه امروز فاز نخست این واحد تولیدی به بهره‌برداری رسید در آینده شاهد تولید لوله‌های پلی‌اتیلن و اتصالات در فازهای دو و سه خواهیم بود.

ایجاد اشتغال ۲۰نفر باهدف تولید نوارهای اخطار زرد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: خدا را شاکریم که نخستین واحد تولید نوارهای هشداردهنده خطر غرب کشور در خرم‌آباد افتتاح شد که سبب خوشحالی و افتخار استان ماست.

غلامرضا لطفعلیان افزود: این واحد تولیدی بدون اخذ تسهیلات بانکی و با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال ۲۰نفر امروز باهدف تولید نوارهای اخطار به بهره‌برداری رسید.

استعلام سرمایه گذاری در لرستان یک ماهه انجام می شود

در ادامه این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: براساس هماهنگی های انجام شده، دستگاه های خدماتی استان حداکثر طی مدت یک ماه به استعلام های مورد نیاز متقاضیان سرمایه گذاری پاسخ می دهند.

امیری افزود: مدیریت ارشد استان لرستان آمادگی دارد فهرست واحدهای تملک شده توسط بانک ها را برای تغییر کاربری یا فعالیت مجدد در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه زمینه برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است، اظهار داشت: تسهیلات فراگیر، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی فرصت خوبی برای این مهم فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: با توجه به نامگذاری سال، دستگاه های اجرایی مکلف می شوند محصول واحد تولید و تامین کننده کالاها و تجهیزات شرکت ملی گاز در شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد را خریداری کنند.

وی راه اندازی این واحد در لرستان را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: نوار زرد، مورد نیاز دستگاه های خدمات رسان است که با ایجاد خط تولید آن، این محصول آسانتر، ارزانتر و با سهولت در اختیار این دستگاه ها قرار می گیرد.

وی افزود: این واحد از شرکت های هلدینگ فپکو است که در گام نخست، ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن نوار زرد هشدار دهنده دارد.

همکاری مسوولین استانی با شرکت هلدینگ فپکو

توکلی مدیرعامل مجموعه تولیدی و بازرگانی فپکو نیز در حاشیه این مراسم بیان داشت: هلدینگ ما از ۱۴ شرکت تشکیل شده است که در زمینه تجهیزات گاز رسانی و نفت و گاز فعال هستیم و امروز این افتخار را در داریم در استان لرستان فاز اول که ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن نوار زرد هشدار دهنده دارد، را افتتاح کنیم.

توکلی افزود: پس از تصویب هیئت مدیره با حمایتهای مسوولین و مدیران ارشد استان لرستان به ویژه معاون امور عمرانی استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار که انصافا با مجموعه فپکو همکاری قابل توجهی داشتند، این افتخار را داشتیم که به موقع این افتتاحیه را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت گاز استان لرستان نیز در این تحقق مهم بسیار نقش آفرین بود و از مهندس لطفعلیان نیز نهایت سپاس و تشکر را داریم.

مدیرعامل مجموعه تولیدی و بازرگانی فپکو در پایاان گفت: محصولات فپکو در فاز نخست شامل تولید نوارهای اخطار، علمکهای گاز و نفت و نیز در حوزه های آب، برق و مخابرات نیز خواهد بود و ان شالله فازهای بعدی شامل تولید لوله واتصالات پلی اتیلن خواهد بود.

گفتنی ست: این واحد تولیدی بدون تسهیلات بانکی و با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال راه اندازی شده و در گام نخست ۲۰ فرصت شغلی فراهم کرده است. ظرفیت تولید نوار زرد در این واحد پنج هزار تن و قرار است در گام های دوم و سوم، لوله پلی اتیلن و اتصالات در خط تولید این واحد قرار گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید