مدیرکل اداره غله خدمات بازرگانی استان لرستان:
تاریخ: ۰:۰۵ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
هنوز هیچ تصمیمی در مورد گرانی نان گرفته نشده است/ در بحث برنج و شکر خوشبختانه ذخیره استراتژیک استان مطلوب است

شامگاه امروز مدیرکل اداره غله خدمات بازرگانی استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان گفت: میزان بارندگی در استان ما نسبت به سال قبل حداقل ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و طبیعتا با ۵۰ درصد کاهش تولید و خرید گندم و غلات مواجه خواهیم بود ولیکن دولت برای واردات و رفع فاصله بین نیاز و خرید تهمیدات لازم را اندیشیده است و به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری‌سنگ‌نوشته، حجت‌اله بیرانوند افزود: پیش بینی ما برای خرید تضمینی گندم در استان بین ۱۵۰ تا حداکثر ۲۰۰ هزارتن است.

بیرانوند تصریح کرد: خوشبختانه امسال دولت قیمت مناسبی را برای خرید گندم اعلام کرد به نحوی که سال سال گذشته گندم معمولی به بهای ۲۵۰۰ تومان و امسال به بهای ۵ هزار تومان از گندمکاران خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث دانه‌های روغنی کلزا طی سال گذشته به قیمت ۴ هزار ۶۶۰ هزار تومان و در سالجاری ۱۱ هزار تومان خریداری شد که بخش عمده‌ای از کشاورزان را رفع خواهد کرد.

مدیرکل اداره غله خدمات بازرگانی استان لرستان تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است و گندم را هنوز به نرخ ۶۶۵ و۹۰۰ تومان به کارخانجات می‌دهیم.

حجت اله بیرانوند گفت: بحمدلله سیلوها در زمینه ذخیره‌‌سازی آرد برنج و حبوبات مشکل و کمبودی ندارند و با توجه به اینکه مشکل عدم بارش‌ها در کلیه استانهای گندم‌خیز روی داده است، قطعا دولت پیش‌بینی‌های لازم برای رفع مشکلات در سال جدید را انجام داده است.

بیرانوند با اشاره به اینکه نیاز مصرف گندم کشور ۱۱ و نیم‌ میلیون تن است و در سال گذشته هم با مشکلاتی مواجه بودیم، بیان داشت: سال گذشته بیش از ۳ میلیون تن واردات گندم داشتیم لذا جایی نگرانی نیست و حتما گندم مورد نیاز استان و کشور را تامین می‌کنیم.

وی ابراز داشت: در سال اخیر بیش از ۱۵ هزار تن شکر را تامین کردیم و به منظور توزیع در شبکه‌های تعریف شده در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و در بحث برنج و شکر خوشبختانه ذخیره استراتژیک استان خوب است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید