گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۳۵ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
هوای لرستان همچنان ناپاک است

هوای لرستان در پی بروز پدیده گرد و خاک در آسمان این استان همانند روز گذشته آلوده بود و در شرایط آلوده بسیار ناسالم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، هوای لرستان در پی بروز پدیده گرد و خاک در آسمان این استان همانند روز گذشته آلوده بود و در شرایط ناسالم قرار دارد.

مطابق با اطلاعیه اداره کل محیط زیست لرستان در حال حاضر آلودگی هوا در اکثر شهرها‌ی استان لرستان ۴ الی ۵ برابر حد مجاز قرار دارد.

بر این اساس وضعیت کیفی هوای؛ شهرستان‌های پلدختر، دورود، کوهدشت در شرایط بسیار ناسالم و شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، دورود، الیگودرز، ازنا، بروجرد، سلسله، دلفان و رومشکان در شرایط ناسالم قرار دارند.

اداره کل محیط زیست از شهروندان و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی خواسته است تا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری نمایند.

 گفتنی است: براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان لرستان در مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ مقرر شد بر اساس پیش بینی وضعیت آلایندگی هوای استان؛ شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ، مدارس مقاطع پیش دبستانی، دبستان و اول متوسطه در چهار شهرستان کوهدشت، پلدختر، رومشکان و دورود به صورت غیرحضوری ( مجازی ) برگزار شود.

در بقیه شهرستانهای استان مقرر شد، مراکز پیش دبستانی و دبستان به صورت غیر حضوری ( مجازی ) برگزار شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید