گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۵۲ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ورود سامانه بارشی سرد به لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه سرد بارشی از ظهر پنجشنبه وارد این استان می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهرو زمرادپور روز سه شنبه بیان کرد: بر اساس نقشه ها و مدل های هواشناسی کماکان امروز در ادامه حاکمیت شرایط ناپایدار، پوشش ابر و گاهی وزش باد قابل ملاحظه پدیده های غالب آسمان است.

وی اظهار داشت: همراه با این شرایط در نقاطی از استان بخصوص مناطق شمالی رگبار برف(در گردنه ها کولاک برف) انتظار می رود. مه آلودگی هوا بویژه در محورهای مواصلاتی کوهستانی کاهش میدان دید افقی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه از اواخر وقت امروز لغایت بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی سردی بر روی جو استان فعال است که برای همه نقاط استان با شدت و ضعف سبب بارش پراکنده و رگباری باران گاهی همراه با رعدوبرق می شود، ادامه داد: در شهرهای سردسیر، مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش ها بصورت برف پیش بینی می شود.

مرادپور گفت: پیرو هشدار سطح زرد صادره در این مدت مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف در محورهای مواصلاتی و … رخ خواهد داد. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به ورود توده هوای سرد، کاهش دماهای روزانه قابل توجه می باشد که مدیریت مصرف حامل های انرژی توصیه می شود

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید