گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۲۳ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
پایان مرمت اضطراری آسیب های بیرونی قلعه فلک الافلاک

سید امین قاسمی از پایان مرمت اضطراری نماهای بیرونی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان صبح امروز پنجشنبه ۸ خرداد ماه در بازدید اصحاب رسانه استان از روند انجام مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: متاسفانه بر اثر زلزله ۵/۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری برخی از آثار تاریخی استان لرستان از جمله قلعه فلک الافلاک و خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم آباد و همچنین چند خانه تاریخی در بروجرد نیز دچار آسیب شدند.

قاسمی بیان داشت: خوشبختانه در قدم اول با حمایت های دکتر خادمی استاندار لرستان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را بصورت نقدی و امانی به منظور مرمت اضطراری قلعه جذب کردیم و در این راستا یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران می باشد را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترکهای قلعه را آغاز کردیم.

سید امین قاسمی افزود: این شرکت بلافاصله به صورت تخصصی مشغول مرمت ترکهای ایجاد شده در کنگره های قلعه شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۳۳ دندانه از کنگره های قلعه که دچار آسیب شده بود بطور کامل مرمت شده اند.

او با بیان اینکه ظرف یک‌هفته تا ده روز آینده کار مرمت اضطراری و بازسازی کامل این ترکها پایان خواهد یافت‌ اظهار کرد: مرمت های بیرونی قلعه اتمام یافته و بلافاصله مرمت و بازسازی ترکهای داخلی نیز از فردا آغاز می شود که در نهایت تا ۱۵ روز آینده مرمت اضطراری این قلعه تاریخی و ارزشمند پایان خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: مطالعات طرح استحکام بخشی این بنای ارزشمند نیز در دست اقدام است و در نیمه دوم تابستان امسال آماده ارائه خواهد بود

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید