بازدید شهردار و خبرنگاران از چند پروژه؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۴۷ :: ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
پروژه شهربازی کیو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

صبح امروز سعید فتوحی شهردار خرم آباد به همراه شماری از خبرنگاران از چندین پروژه در حال ساخت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این برنامه از پروژه های خیابان ۴۵ متری خایدالو ، شهربازی کیو، بام خاطره های پشت بازار ، ساختمان درحال احداث  شهرداری منطقه۳  و پارک بانوان گلدشت بازدید شد و خبرنگاران در جریان جزییات این پروژه ها قرار گرفتند.

پروژه خیابان ۴۵ متری خایدالو

سعید فتوحی شهردار خرم آباد در بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه پروژه خیابان خایدالو  نزدیک به ۱۰ یا ۲۰ سالی است که مردم منتظر می باشند این خیابان تکمیل شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این خیابان به شکل کمربندی می باشد می‌تواند در حل مشکل ترافیک تاثیر زیادی داشته باشد.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد :روند تکمیل این پروژه از ۵ ماه گذشته شروع شده است و در حال حاضر پیمانکار این پروژه مشغول به فعالیت است

فتوحی با بیان اینکه قرارداد این پروژه به صورت جاری می باشد افزود : اعتبار این پروژه از محل درآمدهای شهرداری تامین می شود و با توجه به اینکه درآمد شهرداری بسیار کم می باشد، روند تکمیل این پروژه به کندی پیش می‌رود ولی ما تلاش می‌کنیم به زودی این خیابان افتتاح شود.

وی به مشخصات این پروژه اشاره کرد و افزود: طول اپروژه ۷۵۰ متر ، عرض خیابان  ۴۵ متر است که بیش از  ۲۵ هزار متر مکعب سنگ کاری  دارد که نزدیک به ۲۰ هزار متر آن کار شده است ۶ هزار متر طول جدولگذاری این پروژه است  که هزار متر طول آن انجام شده است.

پروژه شهر بازی کیو

شهردار خرم آباد در خصوص شهر بازی کیو گفت :روش سرمایه گذاری این پروژه BOT می باشد  که سرمایه گذار ۲۹میلیارد تومان هزینه کرده است .

وی از نصب تونل وحشت، صندلی پرنده و یک سوله در شهر بازی کیو خبر داد و افزود: شهروندان خرم‌آبادی پس از  ۱۵ سال شاهد افتتاح شهربازی کیو هستند..

فتوحی در ادامه افزود: قرارداد پروژه با شهرداری ده ساله است و بر اساس توافق سال اول بعد از افتتاح سرمایه‌گذار ۸۶۰ میلیون تومان به شهرداری بابت اجاره پرداخت و سالانه اجاره بها بیست درصد افزایش پیدا می کند.

شهردار خرم آباد به زمان بهره برداری پروژه شهر بازی کیو اشاره کرد و افزود: این پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهم و مد نظر ما در حوزه شهربازی کیو استاندارد سازی تجهیزات و سازه‌های پروژه است.

گفتنی است، شهربازی کیو، بزرگترین و قدیمی‌ترین شهربازی خرم آباد است که سال‌ها به دلیل اختلاف سرمایه گذار و شهرداری تعطیل و متروک شده بود.

پروژه بام خاطره‌ها

در ادامه بازدید ها سعید فتوحی به پروژه بام خاطره‌ها اشاره کرد و افزود: مساحت پارک کوهستانی بام خاطره‌ها حدود صد هکتار است که راه شکافی آن تمام شده است.

وی افزود: اکنون در حال اجرای عملیات بنایی هستیم، همچنین آب برای درختکاری از سراب دارایی انتقال داده شده است.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه قرارداد پیمانکار در فاز اول هفت میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این پارک شامل آبشار، برکه، سکوی نشیمن و موارد دیگر است.

وی بالا بردن سرانه فضای سبز شهر، اهمیت به محلات محروم و توسعه نیافته و ایجاد فضایی دلنشین برای شهروندان را از مزایای ایجاد بام خاطره‌ها عنوان کرد.

فتوحی گفت: از روزی  که به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شدم اولین بازدید از پروژه با م خاطره ها انجام دادم وبا یک دستگاه بلدوزر وکارراه شکافی این پروژه انجام شد .

وی عنوان کرد: کارهای عمرانی و زیربنایی توسط پیمانکار در حال انجام می باشد و در فاز اول با پیمانکار هفت میلیارد تومان قرارداد انجام شده است .

شهردار خرم آباد بام خاطره‌ها را یک ظرفیت بسیار خوب برای گردشگری شهر خرم آباد عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه مردم محله درب دلاکان و پشت بازار می‌توانند از این منطقه گردشگری استفاده نمایند.

وی در ادامه عنوان کرد :معاون سیاسی امنیتی و همچنین خانم حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از این پروژه بازدید نمودند و برای کمک و حمایت قول مساعد دادند .

پروژه احداث ساختمان شهرداری منطقه سه

سعید فتوحی در خصوص ساختمان شهرداری منطقه سه اظهار داشت: چندین سال است که شهرداری منطقه۳ مرکز لرستان فاقد ساختمان اداری است و در شأن همکاران وشهروندان نیست .

وی به مشخصات فنی این پروژه اشاره و اضافه کرد: ساختمان اداری شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد در مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۴ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۹  میلیارد تومان در میدان کریم‌خان زند احداث خواهد شد.

شهردار خرم آباد در خصوص ساختمان شهردار در ادامه عنوان کرد:در فاز اول نه میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد بسته شده است و در حال حاضر ۲۰ درصد پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل این طرح ۱۸ تا ۱۹ میلیارد تومان هزینه گردد.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: امیدواریم در همین دوره شورای شهر این پروژه به بهره‌برداری برسد .

وی اضافه کرد:  این پروژه یک پروژه بزرگ و عظیمی است که طبقه چهارم  آن به طور کامل مختص به سالن کنفرانس و  با ظرفیت ۴۰۰ نفر  طراحی شده است.

پروژه پارک بانوان گلدشت

شهردار مرکز لرستان با اشاره به ساخت پارک بانوان در منطقه جنوب شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد:  پارک بانوان در جنوب شهر در پارک شهید امیری در مساحت ۶۵۰۰ متر مربع  در منطقه گلدشت شرقی تا  پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد؛ زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی در تربیت فرزندان داشته و نوع تربیت نیز تاثیر بسزایی در شکل گیری فرهنگ جامعه دارد و چنانچه زن یا مادر در خانواده دچار مشکل جسمی یا روحی شود همه خانواده تحت تاثیر آن مشکل قرار خواهند گرفت در این راستا ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت بانوان امری حائز اهمیت است.

وی  یادآور شد: پارک بانوان جهت استفاده بانوان منطقه گلدشت طراحی شده که بتوانند در یک محیط آرام و مناسب از بهترین وسیله‌های ورزشی مجهز استفاده لازم را ببرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید