گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۸ :: ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
پلمب دکه‌های مطبوعاتی ضربه به فرهنگ‌عمومی است

خبر رسید شماری از دکه‌های سطح شهر خرم‌آباد توسط سازمان میادین شهرداری خرم‌آباد پلمب شده‌‌اند. در شرایطی که نشریات استانی و روزنامه‌های سراسری در سطح دکه‌ها توزیع می‌شوند به عنوان یک درگاه برای مطالبه فرهنگ عمومی محسوب می‌شود لذا ممانعت از فعالیت آنها اقدامی آسیب‌دهنده است.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، نرگس سپه‌وند- در شرایط بیماری کرونا و محدودیت تردد و مراجعه افراد به دفاتر روزنامه، دکه‌های سطح شهر با ویترین مطبوعات نقش بی‌بدیلی در افزایش فرهنگ عمومی بویژه تنویر افکار عموم در مقابله با ویروس منحوس کرونا از همه مهمتر ترغیب برای مشارکت بیشتر مردم در برگزاری انتخاباتی شکوهمند را دارند. لذا از سازمان میادین انتظار می‌رود در این برهه حساس این درگاه مردمی و فرهنگ‌محور را مسدود نکند.

از طرفی درآمد این صنف مانند سایر اصناف در بحران کرونایی اخیر آنقدر زیاد نیست که صرفه اقتصادی برای پرداخت عوارض داشته باشد.
از شهرداری و زیرمجموعه‌های تابع آن انتظار می‌رود در شرایطی که شهروند حداقل دسترسی به مجامع عمومی و فرهنگی را دارد علی الخصوص با نزدیک شدن به موسم شور ونشاط انتخابات که در این انتخابات سرنوشت‌ساز، مطبوعات حرف اول را می‌زنند به عنوان سدی در مقابل فرهنگ عمومی عمل نکنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید