گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۴۹ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
۹۷ درصد جاده‌های لرستان مجهز به اینترنت نسل دوم تلفن همراه هستند

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم در شهرهای استان ۹۵ درصد و برای بیش از ۹۸ درصد شهرها نیز پوشش اینترنت نسل دوم فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی اله شمسی فر روز دوشنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد جاده های لرستان مجهز به اینترنت نسل دوم تلفن همراه هستند و چنانچه همکاری های مردم بیشتر شود این آمادگی وجود دارد که به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش رو برای ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت “ممانعت های اجتماعی” است، افزود: اغلب مردم گمان می کنند تشعشعات آنتن های تلفن همراه برای آن ها زیان آور است و اجازه نصب دکل های مخابراتی را در محدوده منازل خود نمی دهند.

شمسی فر ادامه داد: این در حالی است که اسناد متقن صحت این موضوع را تایید نمی کنند و تمامی دستگاه های انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیگنال ها را بی ضرر می دانند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ سند علمی در خصوص مضر بودن این امواج و سیگنال ها وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵۰ موقعیت BTS ، (فناوری ایجاد ارتباط میان کاربران تلفن همراه) در استان وجود دارد که کار پوشش تلفن های همراه شهری و روستایی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات پوشش اینترنت نسل پنجم نیز در استان فراهم است افزود: این خدمت به زودی در شهر خرم آباد و چند شهر دیگر استان انجام می شود که لازمه آن، افزایش تعداد سایت ها است.

۱۱۲ هزارت پورت اینترنت پرسرعت در لرستان وجود دارد که ۷۰ هزار پورت آن فعال دایمی است همچنین بیش از ۶۳۰ هزار ظرفیت تلفن ثابت و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سیمکارت تلفن همراه نیز در استان وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید