گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۶ :: ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
پیام استاندار لرستان به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار لرستان به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در متن این پیام آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم‏

‏‏وَ نُریدْ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً‏
‏‏وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ‏‎.

«خداوند‏‎ ‎‏تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است‏‎ ‎‏در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه وپیشوای ملتهای مستضعف نمود»

امام خمینی (ره)

ملت عزیز ایران اسلامی ،در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود ، حوادث و بزنگاه های سترگی را دیده و صفحات خاصی از تاریخ بشری را رقم زده است ، خصوصا در سده های اخیر ، این ملت بزرگ شاهد کشاکش‌ها و رنجها و ظلم‌هایی بوده که بواسطه ی حکام نالایق و استعمارگران مستکبر بر ضمیر ایرانیان جاری شده است وگاه پاره ای از ایران را جدا کردند و گاه مجاهدان و علما و آزادگان این وطن را در غل و زنجیر کردند ، تاریخ ایران اسلامی در سده های معاصر سراسر عبرت و محنت است.

، از آنجا که اراده ی الهی بر عزت این سرزمین قرار گرفته و حب به خاندان عصمت و طهارت در نهان خانه ی دل مردمان ایران سکنی گزیده است ، طلوع انقلاب اسلامی به زعامت ، سید جلیل القدری که چون نیایش علی مرتضی (ع)، شجاعت را با حکمت و اخلاص در وجود خویش یکجا داشت ، بالاخره ایران را پس از صدها سال به عزت الهی رساند.

۱۲فروردین ، در تاریخ ایران و حتی در تاریخ بشری روزی تعیین کننده و از ایامی است که به تعبیر امام امت «یوم الله » لقب می گیرد.

اینکه به فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب حضرت امام (ره)، اصرار بر برگزاری همه پرسی برای تعیین نوع حکومت دارند و ملت با صندوق رأی ، برای خویش «جمهوری اسلامی » را رقم می زنند، نشان از جایگاه رفیع رأی ملت و اشاره به شیوه جدیدی از مردم سالاری است که به تعبیر مقام معظم رهبری ، مردم سالاری دینی ، لقب گرفت.
فرا رسیدن ۱۲فروردین هر ساله ضمن یاد آوری راهی که ملت ایران پیموده است ، نشان دهنده افقی نورانی از آینده ایست که عزت و سر افزاری ایران اسلامی عالمگیر شده و سایر ملل نیز به تأسی ملت ایران، از خوف و وابستگی به مستکبران عالم رهایی یابند.

اینجانب فرارسیدن یوم الله ۱۲فروردین«روز جمهوری اسلامی » را به ملت بزرگ ایران و به هم استانی های عزیز تبریک عرض می نمایم.

۱۲فروردین ماه۱۴۰۲
فرهاد زیویار

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید