همکاری کتابخانه های عمومی و مخابرات منطقه لرستان؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
کتابخانه‌های عمومی لرستان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند

بر اساس تفاهم نامه همکاری مخابرات منطقه لرستان و کتابخانه های عمومی ، کلیه کتابخانه های عمومی استان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند و اعضای کتابخانه های عمومی استان با استفاده از بسته تخفیف ویژه، اینترنت خانگی دریافت می نمایند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی اله شمسی فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان و سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان به منظور استفاده از ظرفیت دو سازمان در توسعه پیشبرد اهداف، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به سرعت بالای پیشرفت‌های علمی در دنیا، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در اشاعه اطلاعات دارند و می‌توانند با ورود به عرصه فضای مجازی و استفاده از منابع الکترونیک، آگاهی‌های جامعه را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: از اهداف اجرای این طرح، تأمین پهنای باند برای ارتباط کتابخانه‌ها با مرکز داده‌های اداره کل و راه‌اندازی سامانه مدیریت اینترنت کتابخانه‌ها است.

شمسی فر ادامه داد: با توسعه شبکه اینترانت در کتابخانه‌های استان، امکان استفاده از اتوماسیون اداری و پورتال خدمات الکترونیکی در کتابخانه‌ها فراهم خواهد شد.

وی ایجاد ارتباط ویدئو کنفرانس بین بخش‌های ستادی و کتابخانه‌های عمومی استان لرستان را از دیگر اهداف ارتقای شبکه اینترانت کتابخانه‌ها برشمرد و افزود: از مزیت‌های دیگر این شبکه، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی، استفاده از نمایه نشریات الکترونیکی تحت وب و منابع دیجیتال بر روی شبکه اینترانت بین کتابخانه‌های استان است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تأکید کرد: با اجرای این طرح، اینترنت اختصاصی به صورت امن، نامحدود و با سرعت مناسب از مرکز دیتای اداره کل برای استفاده مردم در کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در این نشست بیان داشت:کتابخانه های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی، وظیفه خدمت رسانی به عموم مردم در راستای کتاب و کتابخوانی را بر عهده داشته و در راستای انجام هرچه بهتر این رسالت خویش، نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه های اجرایی است.
سید سجاد راستخانه ادامه داد: بخش عمده ای از ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی به مراجعه کنندگان به صورت الکترونیک و در بستر اینترنت صورت می پذیرد، به همین رو انتظار می رود با مساعدت شرکت مخابرات استان برخی از مشکلات فنی پیش رو، مرتفع تا شاهد افزایش ارئه خدمت در کتابخانه های عمومی استان باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید