گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۴ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کرونا در لرستان باز هم قربانی گرفت

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در لرستان شروعی دوباره برای جان گرفتن کووید ۱۹ شده است و با افزایش دوباره آمار ابتلا به کرونا تعدادی از هم استانی ها در سال جدید جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته به نقل از ایرنا موج هشتم کرونا در لرستان مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور شماری از هم استانی ها را مبتلا به ویروس کرده است و متاسفانه با آغاز سال جدید روند ابتلا و بستری در استان افزایش یافته است.

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و مغفول شدن ماسک در میان افراد جامعه باعث جان گرفتن دوباره کرونا و قربانی شدن تعدادی از هموطنان شده و در این میان استقبال از واکسیناسیون نیز در میان مردم با کم اقبالی مواجه شده است.

بنا بر اظهارات کارشناسان و مسوولان مربوطه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک نسبت پیک های قبلی با کاهش روبرو شده و این در حالی است که دید و بازدیدهای نوروزی در هاله بی توجهی به ویروس کرونا باعث شتاب گرفتن موج هشتم شد.

گزارش حال مبتلایان کووید ۱۹ در سویه جدید، بیانگر سپری شدن روزهای سخت همراه با تب و لرز و بدن درد است که این وضعیت ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده دائمی از ماسک را در اماکن سرپوشیده و بدون تهویه بیشتر می کند.

۲۵۰ مورد ابتلای مثبت به کرونا طی ۱۰ روز گذشته در لرستان ثبت شد

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۲۵۰ مورد ابتلای مثبت به کرونا در استان ثبت و بار مراجعات افراد مشکوک به کرونا و دارای علائم، بیشتر شده است.

حمید مخیری با بیان اینکه توجه به پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه کمتر شده است افزود: توجه به رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا کاهش یافته است و براساس آخرین آمار گیری در سطح کشور میزان رعایت دستور العمل ها به ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های اجتماعی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا است همچنین افرادی که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون کرونای آنها گذشته است باید برای تزریق دُز جدید واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مخیری با بیان اینکه حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی لازم در حد یک تا یک و نیم متر ضرورت دارد گفت: استفاده از ماسک و حفاظت فردی در مواجهه با افراد بیمار و در مکان های شلوغ و مسقف ضرورت دارد همچنین استفاده از تهویه مناسب و پرهیز از حضور در تجمعات امری ضروری است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان جان باختند که بیشتر این افراد دارای بیماری های زمینه ای بوده اند.

مخیری در خصوص وضعیت واکسیناسیون در سطح استان افزود: آموزش های زیادی در خصوص ضرورت تزریق واکسن کرونا و توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان انجام شده اما متاسفانه استقبال از واکسن کرونا در حد انتظار نبوده و هم اکنون نیز آمار مراجعه افراد جهت تزریق واکسن خیلی کم است.

روند ابتلا به کرونا در لرستان افزایشی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موارد مثبت کرونا در استان روبه افزایش و با توجه به این شرایط رعایت نکات بهداشتی توسط مردم ضروری است.

مریم کوشکی افزود: با توجه به افزایش مراجعین سرپایی با علائم تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و همچنین افزایش موارد مثبت کرونا در استان، رعایت موارد بهداشتی، برای پیشگیری از ابتلا الزامی است.

وی اظهار داشت: توصیه می شود، هم استانی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را رعایت کنند.

کوشکی تاکید کرد: همچنین افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق واکسیناسیون کرونای آنها گذشته است باید برای تزریق دُز جدید واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بنابر آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اکنون چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

کوشکی افزود: بنا بر جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی، شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود در وضعیت نارنجی و شهرستان های پلدختر، ازنا، دلفان، چگنی، کوهدشت، رومشکان و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید