گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۲۰ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
افتتاح دو شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت / کشاورزان برای کاشت گندم در سالجاری نگران تامین بذر نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاح دو شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت گفت: جهت احداث زیرساخت‌های این دو شرکت در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم تصریح کرد: سرمایه در گردش این دو شرکت ۴۰ میلیارد تومان است و در این دو شرکت بذور گندم، جو و نخود مورد نیاز استان لرستان تولید و فرآوری می‌شود.

دکتر حسنی‌مقدم افزود: در سالجاری مقدار ۲۶ هزار تن گندم آبی و دیم به تعداد ۲۸ رقم و طبقات مختلف بذری برای اقلیم های متفاوت تأمین شده‌ است که علاوه بر رفع نیاز بدر استان می‌توانيم بخشی از بذر مورد نیاز سایر استانها را تأمین نمائیم

دکتر حسنی مقدم افزود: کشاورزان عزیز برای کاشت محصول استراتژیک گندم در فصل کاشت سال جاری نگران تامین بذر نباشند، بذر به اندازه نیاز با کیفیت بسیار مناسب و مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه شده و در فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

در مراسم بهره‌برداری از این دو شرکت حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت، دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم، رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان، بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت و جمعی از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید