گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
کلنگ‌زنی پروژه ارتباط پایدار فیبر نوری برای سد رودبار

مدیر مخابرات منطقه لرستان تاکید کرد: یکی از مزایای پروژه فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار تأمین ارتباط پایدار فیبر نوری برای سد رودبار است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی‌اله شمسی‌فر، در آیین کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار، اظهار کرد: از مزایای این پروژه این است که ما می‌توانیم خط ارتباطی پایدار را در اختیار تمام صنایع و متقاضیانی که امکان سرمایه‌گذاری در این مسیر را دارند، قرار دهیم.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان در حال اجراست که از سه سال پیش مورد مطالبه مردم و وزارت نیرو و نماینده محترم مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد این پروژه به طول بیش از ۷۰ کیلومتر با همکاری وزارت ارتباطات و از محل اعتبارات توسعه خدمات اجباری در مناطق محروم uso و با کمک وزارت نیرو در حال اجرا می باشد .

وی با اشاره به اهمیت وجود زیرساختهای پایدار ارتباطی برای توسعه برای هر منطقه به برخی از مزایای اجرای این پروژه از جمله امکان اتصال سایتهای کلیه اپراتورها به فیبر نوری و فراهم شدن زیرساخت لازم برای ارتقاء تکنولوژی آنها برای ارایه خدمات اینترنتی با کیفیت مناسب و همچنین امکان اتصال روستاهای مسیر به شبکه فیبر نوری و رفع محدودیت‌های شبکه های رادیویی موجود و پایداری ارتباطات آنها در شرایط خاص و نامساعد جویی و همچنین امکان واگذاری و اتصال کلیه متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه به شبکه های فیبر نوری و دسترسی آسان و کیفی به شبکه اینترنت اشاره کرد.

دکتر شمسی فر در بخش دیگری صحبتهای خود به فراهم شدن بستر ارتباطات امن و پایدار برای نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز نیز اشاره کرد .

مدیر مخابرات منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به تعرفه های مخابراتی گریزی زد و گفت: تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سال‌ها مدل تعرفه‌گذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است. بازنگری در تعرفه های مخابراتی روند توسعه ارتباطات استان را سرعت می بخشد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم افزایش تعرفه ها امکان تامین منابع مالی برای توسعه بیشتر وارتقاء شاخص توسعه ارتباطات استان وجود ندارد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان نیز گفت: پروزه های زیادی در راستای ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا قرار دارد.
مجتبی صارمی بیان کرد: بنا به پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارتخانه، مجوز ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای لرستان دریافت شده است که ۸۰ کیلومتر آن در شهرستان الیگودرز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که اجرای پروزه شاپور آباد تا سد رئودبار به طول ۷۰ کیلومتر در قالب همین ۸۰ کیلئومتر انجام می شود.

صارمی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، ارتباطات پایدار، پر سرعت و باکیفیتی برای منطقه فراهم می شود. اینترنت روستاها از طریق سایت های ارتباطی مسیر فراهم خواهد شد که عمران و آبادانی منطقه را بدنبال خواهد داشت.

امام جمعه الیگودرز نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت هر منطقه ای ، ارتباطات است.

حجت الاسلام سرلک افزود: امروزه تکنولوژی نقش مهمی در زندگی روزمره مردم در شهر و روستا دارد اما به دلیل نبود اینترنت در روستاهای الیگودرز با جاده های صعب العبور این دسترسی سخت شده است.

نماینده ولی فقیه در الیگودرز عنوان کرد: بنابراین توسعه ارتباطی می تواند قدم بزرگی را در راه خدمت به مردم این منطقه بردارد و اجرای این پروژه از شاپور آباد تا سد رودبار اقدام بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام مهدی سرلک گفت: درخواست این است که شرکت مخابرات منطقه لرستان در بازه زمانی مقرر این پروژه را به سرانجام برساند تا بتوان به توسعه و پیشرفت در این منطقه امیدوار بود.

ایمان خسروی، فرماندار الیگودرز نیز در آئین کلنگ زنی فیبر نوری شاپورآباد تا رودبار گفت: با توجه به وسعت شهرستان الیگودرز لازم است تا مسئولین در حوزه مخابرات و ارتباطات توجه ویژه ای به الیگودرز داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها مصوبه ریاست جمهوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان لرستان در شهرستان الیگودرز کلنگ زنی شد.

محمد خدابخشی افزود: در تمام دنیا یکی از ارکان رقابت پذیری که تعریف می شود رکن زیرساخت ها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین زیرساخت ها مربوط به زیرساخت عبایرتدن از زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نقش مهمی در توسعه شهر و استان ایفا می کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی در استان لرستان در الیگودرز رقم می خورد،عنوان کرد: این پروژه متعلق به فیبر نوری مسیر شاپور آباد به سد رودبار به طول ۷۰ کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: از این مبلغ، ۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت نیرو و مابقی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می شود.

خدابخشی گفت: با اجرای این پروژه تمام روستاها و نقاط جمعیتی که دراین مسیرهستند با نصب دکل های مخابراتی به فیبر نوری متصل می شوند.

وی افزود: با فراهم شدن بستر فیبر نوری، خدمات مهمی چون خدمات بانکی، بیمه ای، کلاس های مجازی مدارس و… که باید در دسترس مردم باشد را دریافت می کنند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و مهرابیان وزیر نیرو، مدیران و مسئولان استانی تقدیر و تشکر می کنم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید