استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۵۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
گرانی و تورم منشاء استانی ندارد و بخش عمده‌ای از آن تابع متغیرهای اقتصاد کلان است

استاندار لرستان در نشست مجازی با خبرنگاران استان بیان داشت: گرانی و تورم منشاء استانی ندارد و بخش عمده‌ای از آن دارای منشأ ملی است و تابع متغیرهای اقتصاد کلان می باشد و از کنترل ما خارج هستند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر سید موسی خادمی بر لزوم مقابله با گرانفروشی و کنترل گرانی با همکاری سازمان صنعت ،معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و مجموعه بسیج تاکید کرد.

استاندار لرستان در خصوص سرمایه گذاری در بام خرم آباد نیز گفت: این مجموعه در حال حاضر یک مرکز هزینه بر است که نمی‌توانیم به خوبی از آن نگهداری کنیم و باید به یک مرکز درآمد تبدیل شود.

دکتر خادمی با اشاره به این که طرح آن آماده شده و با سازمان جنگل ها هماهنگی شده تا ۷۰ الی ۸۰ هکتار زمین مناسب برای فعالیتهای سازگار با طبیعت در اختیار پیمانکار بخش خصوصی قرار گیرد که فراخوان آن انجام شده و لزوم تبلیغ این طرح برای جذب سرمایه گذار به منظور کسب درآمد و اشتغال و تفریح مردم ضروری است.

وی افزود: ساختمان جدید استانداری (برج امید) با فرضیه فروش ساختمان قدیمی و تکمیل برج جدید با قیمت ۳۵ میلیارد تومان فروخته شد و این مبلغ تا سال ۹۶ هزینه شده و ساختمان جدید در حد ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با افزایش هزینه ها حدودا به ۶۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود اما از آن جا که این طرح اعتبار دولتی ندارد به شدت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم از محل اعتبارات دولتی تامین اعتبار کنیم.

استاندار لرستان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان لرستان گفت: در شهرهایی که زمین داشتیم ثبت نام شروع شده و برخی از پروژه ها نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرها زمین نداشتیم که دنبال خرید زمین هستیم و کار در حال انجام است.

دکتر خادمی در خصوص ضرورت مقابله با مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران اظهار کرد: بخشی از سرمایه گذاران اهلیت ندارند اما مشکلات اقتصادی،سرمایه‌گذار با اراده را متوقف نمی‌کند و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات تولیدکنندگان است که علاوه بر آن کمیته های در اقتصاد و دارایی وجود دارند که سرمایه گذار می تواند در آنجا طرح شکایت کند.

استاندار لرستان در پایان در مورد اتفاقات اخیر کشت و صنعت لرستان نیز ابراز داشت: ما حتماً باید به اعتراض کارگران رسیدگی کنیم و از طریق تشکل‌های کارگری و اداری کار بصورت قانونی پیگیری شود و ما هم ضمن حمایت از سرمایه گذار از حقوق قانونی کارگران دفاع می‌کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید