گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
گسترش برنجکاری و تشدید خشکسالی در لرستان/ پلمب ۴۲حلقه چاه غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان خبر داد: تعداد 331 حلقه چاه دارای اضافه برداشت که مبادرت به کاشت برنج و سایر گیاهان پرآب بر و عدم رعایت الگوی کشت نموده بودند، با دستور دادگستری و همکاری نیروی انتظامی شناسایی و از این تعداد، 42 حلقه چاه پلمپ و 135 حلقه چاه قطع برق گردیدند. همچنین 11 دستگاه حفار غیر مجاز توسط نیرو های گشت و بازرسی استان شناسایی و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای لرستان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدامات موثری در راستای کاهش اثرات خشکسالی توسط شرکت آب منطقه ای لرستان انجام شده است که از جمله می توان به تدوین و اجرای برنامه رهاسازی آب از سدهای استان و ابلاغ به سازمان جهاد کشاورزی برای تهیه الگوی کشت مناسب اشاره کرد.

مهندس داریوش حسن نژاد اظهار داشت: با توجه به هشدارهای اعلام شده در زمینه خشکسالی، شرکت آب منطقه ای لرستان با تشکیل جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار مانند سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آبفای استان، دستگاه های نظارتی، تعاونی های آببرو همچنین جلسات متعدد شورای حفاظت منابع آب استان ، مسائل و مشکلات پیش رو بررسی و تصمیماتی برای عبور از وضعیت خشکسالی موجود با حداقل مشکل اتخاذ گردید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: کاهش نزولات جوی و کم شدن ذخایر پشت سدها، لزوم مدیریت بهره برداری و حفاظت از منابع آب را دو چندان کرده است. از این رو اطلاع رسانی گسترده مبنی بر کاهش شدید آبدهی رودخانه ها و عدم کشت گیاهان آبدوست در سطح استان از طریق نصب بنر ، پلاکارد و مکاتبه به بخشداران و دهیاران سراسر استان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد:در شرایط کنونی کشور صرفه جویی در مصرف آب شرب، جلوگیری از اضافه برداشت و برداشت های غیر قانونی و رعایت الگوی کشت مهمترین راهکارهای مدیریت منابع آبی و گذر از تنش آبی می باشد.
 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید