گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۶ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۸ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شده اند/ انسان سالم مبنای توسعه پایدار است

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان خبر داد: همکاری و اطلاع رسانی رسانه ها و حمایت های مسولان استان تاثیرگذار بوده به نحویکه با ثبت نام و جذب اعتبارات هم اکنون ۱۸ هزار نفر بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محسن اسدبیگی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: عوامل مختلفی در راستای تامین سلامت تاثیرگذار بوده و از طرفی انسان سالم مبنای توسعه پایدار است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ، لرستان در ثبت و جذب اعتبارات حوزه بیماران خاص و صعب العلاج در سطح کشور مقام نخست دارد، اظهار داشت: همکاری و اطلاع رسانی رسانه ها و حمایت های مسولان استان در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود، به نحویکه در اوایل طرح با ثبت نام و جذب اعتبارات هم اکنون ۱۸ هزار نفر بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: لرستان در حوزه پرداختی های بیماران صعب العلاج در کشور در رتبه های اول و دوم قرار دارد ، درحالیکه اعتبار اولیه این مجموعه ۱۷ میلیارد ریال بود، ولی تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای سه هزار و ۹۰۰ پرونده در استان پرداخت شده است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه صندوق خاص و صعب العلاج به کل جمعیت استان تعلق دارد، اضافه کرد: این صندوق مختص بیمه سلامت نیست و تمام بیماران صعب العلاج استان را در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار می دهد و تاکنون ۱۰ برابر اعتبار به بیماران صعب العلاج کمک هزینه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به افراد آسیب پذیر توجه ویژه دارد و چون هزینه های بیماری های خاص تمام اقشار جامعه را تحت فشار قرار می دهد، صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نیز به تمام افراد دارای شرایط کمک می کند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار داشت: در راستای شناسایی بیماران خاص و صعب العلاج استان ۵۲ کمیته تشکیل و تلاش می شود تا حد امکان حمایت های لازم برای این افراد جذب شود.

اسدبیگی با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: سال گذشته سه دهک درآمدی جامعه رایگان بیمه می شدند ، امسال ۲ دهک چهار و پنج نیز اضافه و بصورت رایگان بیمه شده اند و سایر دهک های درآمدی نیز در سرانه تخفیف قرار گرفته اند و اکنون ۹۹۹ هزار نفر از این تخفیف ها بهره مند هستند.

وی افزود: خدمات ناباروری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و در استان ۲ مرکز ناباروری طرف قرارداد این سازمان است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار کرد: امسال به منظور حمایت از طرح های جوانی جمعیت و درمان زوج های نابارور در این استان تاکنون ۳۷ میلیارد ریال در قالب خدمات سرپایی، بستری و خسارت های متفرقه در ۲ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا هزینه شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه در راستای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان شفا و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال هزینه شده است، تاکید کرد: همچنین میزان پرداختی در حوزه خسارت های متفرقه نیز هفت میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال بوده است.

۱۸ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شده اند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه بیشترین میزان هزینه کرد در حوزه درمان سرپایی زوج های نابارور استان است، ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شده است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۱۳۸ زوج نابارور در این استان نشان دار شده اند، یادآور شد: پارسال ۶۶۲ زوج نابارور از خدمات مراکز درمان ناباروری استان بهره مند شدند و طی این مدت سه هزار و ۸۴۰ نسخه صادر شده است.

وی عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۷۶ زوج تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفته و ۳۵۰ نسخه نیز در راستا صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان، ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت است.

اسدبیگی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت های بیمه سلامت تاکید کرد: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی ، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

وی یادآور شد: پارسال هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی استان لرستان از سوی بیمه سلامت پرداخت داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه ۵۷ خدمت توانبخشی به خدمات حمایتی این سازمان اضافه شده است گفت: در این راستا خدمات سطح اول در مراکز روستایی از طریق بیمه سلامت پرداخت می شود و۱۲۰ شعبه داروخانه در مراکز بهداشتی درمانی استان ایجاد شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید