مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۸ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
۱۹۷ خانه هلال در روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد: ۱۹۷ خانه هلال در روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی شده است و اعتبار کافی و تجهیزات بروز برای خانه‌های هلال تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد قدمی نوزدهم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر امدادگر و عضو و ۱۷۴ پرسنل رسمی در استان داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود : ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر امدادگر و عضو و ۱۷۴ پرسنل رسمی در جمعیت داریم.

وی ادامه داد: بالای ۸۰ درصد خدمات جمعیت هلال احمر توسط اعضای ما انجام می‌شود.

محمد قدمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای با ۴۰۰ امدادگر در لرستان فعالیت دارد، عنوان کرد: با توجه به ضرورت توسعه پایگاه‌های امدادی ۱۰ پایگاه جدید در آمایش سرزمین برای استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد اقدامات هلال احمر لرستان توسط ۴۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر و عضو این جمعیت انجام می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۹۷ خانه هلال در روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی شده است، اعتبار کافی و تجهیزات به روز برای خانه‌های هلال تخصیص یافته است.

قدمی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی رایگان هلال‌احمر برای خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر لرستان ۱۵ هزار عضو داوطلب دارد که در مواقع مختلف پای کار هستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه طی یک سال گذشته تجهیزات هلال احمر استان به روز شده است، اما همچنان از نظر تامین تجهیزات جزو ۱۰ استان‌ آخر کشور هستیم.

قدمی در خصوص برخی انتقادات مبنی انتصابات هلال احمر، توضیح داد: معاونان هلال احمر لرستان بدون تاثیر از هیچ‌گونه مساله سیاسی و تنها با اولویت نیروهای توانمند منصوب شده‌اند.

وی افزود:‌ پس از رایزنی‌های متعدد مجوز دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر با پیشنهاد ۱۶ رشته در استان اخذ شده است، اما باید برای راه‌اندازی آن تلاش کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: سال قبل هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به افراد نیازمند به درمان در استان اعطا و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز به این قشر پرداخت شده است.

قدمی با اشاره به ظرفیت املاک جمعیت هلال احمر لرستان، گفت: ساماندهی املاک به عنوان یک ظرفیت در راستای اشتغال و درآمدزایی مورد توجه جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یازده پروژه عمرانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد، عنوان کرد: ۵ پروژه در حال ساخت جمعیت هلال احمر ملی و ۶ پروژه دیگر استانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از یکسال گذشته تاکنون ۷۸۰ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید