مدیرکل کمیته امداد لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۱۶ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
۱۹ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد لرستان در جلسه شورای زکات خبر داد: ۱۹ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلال شیخ پور، مدیرکل کمیته امداد در جلسه شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ۱۹ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد که با توجه به اینکه بیشتر جمع‌آوری زکات در روستاها صورت گرفته لذا بین نیازمندان آن مناطق صرف امور عمرانی، تهیه جهیزیه، اشتغال و … هزینه شده است

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: خوشبختانه امسال با همکاری مردم‌ و تلاشی که مراکز نیکوکاری انجام دادند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح ۷۲ دیگ در دو شهرستان خرم‌آباد دورود اجرا شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در بحث شورای زکات اتفاقی که امسال افتاد از مجموع ۲۸۶۱ روستای مشمول زکات ۱۴۲۰ روستا قابلیت پرداخت زکات داشتند‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ایتام و محسنین اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: قبلاً‌ میانگین درآمد هر یتیم یا خانواده محسنین که بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ خانواده هستند ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان بوده که امسال به همت خیرین به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

شیخ پور عنوان کرد: در عید قربان ۱۰۰ رأس گوساله توسط یک خیر در خارج از کشور به کمیته امداد اهدا شد و حدود ۱۳ تن گوشت بین نیازمندان توزیع شد.

وی در پایان گفت: امید است در این روزهای سخت کرونایی جهش خدمتی چه در بخش توزیع بسته‌های معیشتی چه در طرح اطعام، رسیدگی به امور معیشتی اشتغال،‌مسکن و … به سرانجام برسد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید