گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۵۲ :: ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
۲۰۰ خانواده حادثه دیده لرستانی امدادرسانی شدند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اسکان ۲۷ هزار حادثه‌دیده سیل اخیر کشور، گفت: در استان لرستان نیز به ۲۰۰ خانواده حادثه دیده خدمات‌رسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌ نوشته، یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر لرستان، اظهار کرد: به دنبال پدیده مانسون و وقوع سیل ۲۴ استان کشور مورد آسیب قرار گرفتند که در آن به ۲۷ هزار نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه شده است.

 وی افزود: جمعیت هلال احمر از ابتدای این بحران، امدادرسانی، امداد نجات و اسکان اضطراری خود را آغاز کرده و در کنار افراد حادثه دیده بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات‌رسانی از زمین و هوا در حال انجام است گفت: حضور تیم‌های امداد هوایی با چندین فروند بالگرد و همچنین درگیرشدن ۳۴ هزار امدادگر، داوطلب و نجات‌گر، کار امدادرسانی را تسهیل داده است.

 سلیمانی با اشاره به تلفات انسانی سیلاب اخیر کشور، بیان کرد: تاکنون ۶۱ نفر فوت شدند و همچنین ۳۲ نفر نیز مفقودی داریم که در لرستان این آمار شامل پنج کشته و یک مفقودی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: با آغاز پدیده سیلاب در لرستان ۱۱ تیم امدادی وارد صحنه های امدادی و عملیاتی شدند که ۲ تیم ارزیاب از ابتدا فعالیت خود را آغاز و چهار تیم سیلاب در کنار ۴ تیم اسکان و تغذیه و یک تیم آنست با حضور ۱۱ پرسنل و ۴۲ امدادگر و تجهیزات و خودروهای امدادی به کار امداد و نجات پرداختند.

سلیمانی گفت: تیم هوایی و انتقال محموله ۲ تنی امدادو نجات به همراه اسکان ۲۶۰ نفر و توزیع ۶۵ دستگاه چادر امدادی به همراه پتو، موکت، ست ظروف و سایر ملزومات امدادی از خدمات مهم جمعیت هلال احمر به حادثه دیدگان لرستانی از سیل اخیر بوده است.

 وی همچنین اظهار کرد: ۳۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۰ بسته ۲۴ ساعته، نیز جهت استفاده حادثه‌دیدگان توزیع شده و کماکان خدمات رسانی ها ادامه دارد

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید