تاریخ: ۲۰:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
۲۰ توصیه دوستانه پلیس به خانواده‌ها

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان لرستان به مناسبت بازگشایی مدارس به خانواده‌ها ۲۰ توصیه دوستانه اعلام کرد.

پایگاه خبری سنگ نوشته

۱- به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.

۲- اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی‌گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل¬های امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کند.

۳- فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا نموده و نحوه¬ی عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید.

۴-برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی را وضع نموده و او را به اجرای دقیق آن ملزم نمایید.

۵- اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، تمامی نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنید. نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن

۶-برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس‌های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده نموده و به سایر راننده‌ها اعتماد نکنید.

۷-خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید

۸- مصادیق رعایت نمودن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش‌آموزان را به کودکان خود بیاموزیم.

۹- به فرزندان خود تأکید کنید که اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولین مدرسه در میان بگذارند.

۱۰-به کودک خود بیاموزید که هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله¬ی نقلیه‌ی آنها خودداری کند.

۱۱-به فرزندان خود بیاموزید که به تقاضای نامعقول دیگران صراحتاً و بدون واهمه «نه» بگویند.

۱۲- از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه¬های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند؛ وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم.

۱۳-اگر فرزندتان دانش‌آموز پایه ی اول ابتدایی است، به او برای تعادل روحی و تطبیق با فضای جدید کمک نموده و در صورت لزوم با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید.

۱۴-به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده‌رو تردد نموده و مسیرهای اصلی را به کوچه-های خلوت و مسیرهای میان‌بر ترجیح دهند.

۱۵- سوار شدن دانش‌آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه‌های شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.

۱۶-روابط خود با فرزندانتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که دلمشغولی¬های خود را نسبت به فضای مدرسه با شما در میان بگذارند.

۱۷- وجود اضطراب در والدین یکی از عوامل افزایش تنش در دانش‌آموزان است. با جملات استرس‌زا زمینه تنش هر چه بیشتر فرزندان دانش‌آموز خود را فراهم نکنید.

۱۸- پیاده‌روها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخندها و بازی‌های شاد کودکانه است؛ هوشیاری ما، به این مسیــر دل¬انگیز مدرسه تا به خانه، رنگ و بویی از آرامش می‌بخشد.

۱۹- نخستین روز سال تحصیلی، جشن تولد مدرسه است؛ نظم و امنیت، هدیه‌ی پلیس در این جشن باشکوه است که آن را عاشقانه به همه¬ی دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان عزیز تقدیم می‌کند.

۲۰- اگر می‌خواهیم تحصیل علم و دانش به عنوان یک ارزش، مانع از گرایش فرزندانمان به انحرافات اخلاقی باشد، از تأکیدهای خسته‌کننده، تحقیر و سرزنش آنان در فرایند علم‌آموزی بپرهیزیم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان لرستان (اداره آموزش و مشارکت)

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید