رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۴ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد مصوب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان دورود، خرم‌آباد، کوهدشت و رومشکان در حال حاضر در دست اجراست، اظهار داشت: یک‌سوم تخت در بیمارستان‌های لرستان نیز در حال راه‌اندازی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهرام دلفان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بیمارستانی خرم‌آباد، دورود و کوهدشت سال گذشته تخصیص یافت، افزود: این اعتبارات در قالب مصوبات سفر رئیس‌جمهور طی دو مرحله تخصیص یافت که با تزریق این اعتبارات عملیات اجرایی طرح‌ها در حال حاضر شتاب خوبی به خود گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: عمده‌ترین مصوبات حوزه بهداشت و درمان این استان در جریان سفر سال ۱۴۰۰ هیئت‌دولت تکمیل سه بیمارستان نیمه‌تمام بود.
او با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد مصوب شد، بیان کرد: بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ تخصیص یافت و تاکنون مبالغی از آن پرداخت‌شده است.
دلفان با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان‌های گهر دورود و رازی کوهدشت مصوب شده است، گفت: مبالغی به طرح بیمارستان کوهدشت در سال گذشته اختصاص‌یافته است و یک‌سوم تخت‌های بیمارستانی استان جدید شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ تخت تا سه سال آینده در این استان راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: بازدید مداوم از روستا‌ها و مناطق محروم نیز در دستور کار است و اردوی جهادی دندانپزشکی در منطقه قلعه «میشوند» پلدختر نیز برگزار شد.
دلفان با اشاره به اینکه هشت اردوی جهادی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک این استان برگزارشده است به تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی و تأمین تجهیزات پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین منابع پیش‌بینی‌شده و طرح‌های لرستان در صورت تخصیص اعتبارات تکمیل می‌شود.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأمین منابع طرح‌های لرستان از طرف وزارت خانه حمایت می‌شود و طرح اورژانس عشایر نیز به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
او با بیان اینکه آنژیوگرافی برای خرم‌آباد و دورود و یک دستگاه سی‌تی آنژیو برای مرکز لرستان خریداری شده است، افزود: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در این راستا هزینه‌شده و تا آخر سال نیاز‌های تجهیزاتی نیز برطرف می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید به اینکه آزمایشگاه‌های این استان ضعیف و هزینه‌زا هستند و می‌توان آزمایشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد، عنوان کرد: یکی از مشکلات درمان لرستان کمبود پزشک است که یکی از راه‌حل‌های این مشکل بومی گزینی بوده و در این راستا سهمیه‌های تخصصی لحاظ شده است.
او با بیان اینکه حوزه سلامت یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زای این استان است، بیان کرد: مطالبات شخصی سطح مطالبات لرستان را پایین می‌آورد و باید مطالبات ملی و استانی جایگزین این خواسته‌ها شود.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه دارویی کمبود داریم و با وجودی که کمبود دارویی در کل کشور وجود دارد، ولی این کمبود در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی این استان کنترل‌شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید