گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۴۸ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
۴۱ هزار و ۵۰۰ لرستانی در سامانه سماح برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند

استاندار لرستان خبر داد: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از استان لرستان در سامانه سماح برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه ستاد اربعین استان به ریاست استاندار لرستان و با حضور روسای کمیته‌های مختلف و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

فرهاد زیویار در حاشیه این جلسه اظهار داشت: در این جلسه کمیته‌های اجرایی، حمل و نقل، ثبت نام و اعزام در خصوص امکانات موجود، اقلام مورد نیاز و کمک‌‌هایی که لازم است در اختیار مواکب قرار داده شود به ارائه گزارش پرداختند.

وی افزود: تا کنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از استان لرستان در سامانه سماح برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای زائرین به مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان تعیین شده است، عنوان کرد: برای تردد و انتقال زائرین در مسیرهای تعیین شده هماهنگی‌های لازم برای تهیه مینی‌بوس و اتوبوس انجام شده است.

زیویار با تاکید بر اهمیت بهداشت و ضرورت سلامت زائرین، افزود: با توجه به اینکه مواکب در مناطق مختلف راه‌اندازی و استقرار پیدا کرده‌اند برای ارائه خدمات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی کانکس‌های مجهزی مستقر خواهد شد و برای خدمات دهی بهتر، استان لرستان و خوزستان آمبولانس‌هایی را در مسیر پیاده‌روی اربعین اعزام کرده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به گزارش کمیته‌های امداد و نجات و کمیته انتظامی گفت: تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر پاسپورت صادر و یا تمدید شده است.

وی افزود: بنا شد کمک‌های مردمی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود عدد و رقم خوبی به صورت مردمی در اختیار مواکب قرار داده شود.

زیویار در پایان تصریح کرد: عمده کار در واقع خدمات و حمایت‌هایی است که به صورت داوطلبانه انجام می‌پذیرد و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی با همکاری داوطلبانه با ستاد اربعین استان نقش مهمی را در مهیا کردن ساز و کارهای لازم انجام می‌دهند.

گفتنی است : ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ از طریق همین سامانه (سماح) انجام می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید