رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان:
تاریخ: ۱۹:۰۷ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ورزشکار دوپینگی در سطح مسابقات استان لرستان نداشته ایم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان خبر داد: طی سال دو سال اخیر اصلا ورزشکار دوپینگی در سطح مسابقات استان لرستان نداشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عصر امروز دکتر افشین قنبری رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ابراز داشت: علی رغم حساسیت ها و کنترل فدارسیون پزشکی ورزشی، اداره ورزش و بازرسی ها کماکان پدیده دوپینگ و استفاده از مواد نیرو زای غیر مجاز در باشگاه ها دیده می شود که البته تنها مشکل استان لرستان‌نبوده و متاسفانه در سطح کشور هم وجود دارد ولیکن با هر گونه مراکز ورزشی غیرمجازی که به این پدیده دامن می زنند، برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر قنبری افزود: در بحث آموزش‌ حوزه‌های مختلف از جمله تغذیه، دوپینگ، چگونگی ایجاد رژیم‌های غذایی مناسب برای ورزشکاران، پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم و خصوصا در بحث دوپینگ کارشناسان، آموزش‌های بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طی سال دو سال اخیر اصلا ورزشکاری دوپینگی در سطح مسابقات استان لرستان نداشته ایم.

دکتر قنبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه ۵ فدراسیون از جمله هیات پزشکی ورزشی لرستان بصورت ویژه در بحران سیل ورود پیدا کردند، عنوان کرد: مبلع ۱۳۰ میلیون تومان در راستای تهیه مایحتاج و کمک به خانواده‌های سیل‌زده از سوی هیات هزینه شده است که البته مقداری از آن به حساب هیات بازگشته است‌.

گفتنی ست: رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان مهم‌ترین برنامه هیات پزشکی ورزشی را مقوله سازمان یافتن ورزشکاران برشمرد و گفت: در سال گذشته و تا ابتدای بهمن ماه ، ۵۵ هزار و ۷۵۶ ورزشکار سازمان یافتند که این رقم در سال‌جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است.

دکتر قنبری در خصوص گزارش عملکرد کلی هیات پزشکی ورزشی استان تشریح کرد: طی سال ۹۷ بیش از ۳۰ دوره کلاس آموزشی برگزار شده است که این میزان تا ابتدای بهمن ماه به ۳۵ دوره رسیده است. علاوه بر توسعه هیات‌های علمی، زیر مجموعه‌هایی نظیر کارشناسی تغذیه، روانشناسی ورزشی و دکترای مدیریت آموزش نیز در این حوزه اضافه شده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان با اشاره به اینکه هیات نگاه ویژه ای در توجه به آسیب‌دیدگی ورزشکاران دارد، گفت: در خصوص ورزشکاران قطع نخاع ۱۵۰ میلیون تومان دیه در نظر گرفته‌ شده است.

دکتر قنبری ادامه داد:جمعا حدود ۱۰۸ نفر در سالجاری تا بهمن‌ماه تحت درمان فیزیوتراپی قرار گرفته‌اند و در بحث پوشش پزشکی مسابقات نیز تا ابتدای بهمن‌ماه سالجاری ۴ هزار و ۵۶۹ ورزشکار است، این عدد در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی در پایان شماره ۳۰۰۰۸۰۱۱۱۰ را سامانه پیامکی هیئت پزشکی ورزشی استان معرفی کرد و گفت: این سامانه از بهمن ماه امسال فعالیتش رسما آغاز خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید