گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۳۳ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/ کار خرید گندم از خردادماه آغاز می‌شود

بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد: امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا ۴ هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بیرانوند افزود: کار خرید گندم از خردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: سال‌گذشته ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تا شهریورماه تسویه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا،  کوهدشت و دلفان بود.

بیرانوند ادامه داد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در در سال ۹۷ به ترتیب یک هزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

وی بیان داشت: حدود ۲۵۰ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان (۳۱ درصد زمین‌های کشاورزی) زیر کشت گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در پایان اشاره کرد: همچنین بیش از ۱۱۶ هزار هکتار اراضی جو دیم با برداشت تقریبی ۱۴۰ هزار تن و حدود ۵هزار هکتار زمین کلزا با برداشت ۶ هزار تن در لرستان وجود دارد./ ایرنا

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید