تاریخ: ۱۸:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ضرورت اقدامات پیشگیرانه در بارش‌های پیش‌رو/ استقرار نیروهای عملیاتی در راه‌ها و گردنه های استان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، امروز جمعه ۱۴۰۰/۹/۲۶ ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان در خصوص شرایط جوی توصیه هایی را ارائه کرد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، اطلاعیه-

۱- با قید‌ فوریت فرمانداران محترم بویژه شهرستان های خرم آباد، الیگودرز ، چگنی و پلدختر نسبت به تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در سطح شهرستان های خود اقدام و اقدامات پیشگیرانه برای بارندگی های پیش رو را در دستور کار قرار داده و نتیجه را به اداره کل مدیریت بحران استانداری منعکس نمایند.

۲- کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع مدیریت بحران تا پایان بارندگی ها در حوزه استحفاظی خود حضور داشته باشند.

۳- اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تمهیدات لازم نظیر استقرار ماشین آلات برف روب و وسایل امدادی در گردنه ها و مسیرهای صعب العبور معمول و نتیجه را به اداره کل مدیریت بحران منعکس نماید.

۴- کلیه شهرداران استان ضمن حفظ آمادگی برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر، نسبت به لایروبی جوی ها و کانال های سطح شهر اقدام نمایند. آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری در صورت شدت بارندگی اعمال گردد.

۵- کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به پیمانکارانی که در مسیر رودخانه ها در در حال انجام عملیات عمرانی میباشند ابلاغ نمایند تا با قید فوریت نسبت به خروج ماشین آلات خود از مسیر رودخانه ها اقدام و نسبت به استقرار ماشین آلات در محل امن اقدام نمایند.

۶- اداره کل امور عشایر استان با هماهنگی و همکاری فرمانداران و بخشداران به کلیه عشایر کوچ رو ابلاغ نموده تا با قید فوریت نسبت به تخلیه مسیر و بستر رودخانه اقدام و احشام و علوفه را در محل امن نگهداری نمایند.

۷- اداره کل جهاد کشاورزی استان به کلیه بهره برداران بخش کشاورزی ابلاغ نمایند تا نسبت به جابجایی موتور پمپ های مستقر در رودخانه و همچنین ادوات کشاورزی اقدام لازم معمول و در محل مناسب نگهداری نمایند.

۸- جمعیت هلال احمر استان نسبت به استقرار اکیپ های امدادی در جاده‌های برفگیر و تامین اسکان احتمالی در راه ماندگان اقدام نماید.

۹- پلیس راه استان نسبت به استقرار نیروهای عملیاتی در راه‌ها و گردنه های استان اقدام لازم را معمول نماید.

۱۰- فرماندهی راهور استان پیش بینی لازم را برای رفع ترافیک های سطح شهرهای استان باتوجه به آبگرفتگی احتمالی معابر به عمل آورد.

۱۱- اداره کل هواشناسی استان نسبت به اعلام تغییرات احتمالی در پیش‌بینی‌ها را به صورت لحظه‌ای جمع بندی و اعلام نمایند.

۱۲- فرمانداران استان در صورت نیاز به ماشین آلات و نیروهای امدادی با هماهنگی ستاد استان اقدام نمایند.

۱۳ . تمهیدات لازم جهت تامین سوخت و آذوقه مناطق در معرض انسداد جاده توسط فرمانداران محترم بویژه فرمانداران الیگودرز و دلفان معمول گردد.

۱۴ . فرماندهان نظامی و مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به آماده باش تجهیزات، ماشین آلات و نفرات امدادی اقدام لازم معمول نمایند.

۱۵ . دستگاههای خدمات رسان براساس دستورالعملهای داخلی نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اینگونه موارد اقدام نمایند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید