گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۱ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
دستگیری شکارچیان غیرمجاز در سلسله

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری یک نفر شکارچی که در منطقه شکار و صید ممنوع گرین اقدام به شکار یک رأس کل و یک رأس بز کوهی نموده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند گفت: در مورخه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ در حین سرشماری حیات وحش در منطقه شکار و صید ممنوع گرین، یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌ سلسله متوجه حضور یک نفر شکارچی در منطقه شده که پس از تعقیب و گریز، به علت دوری مسافت و تاریکی هوا موفق به دستگیری وی در منطقه نشده و بلافاصله با کسب اطلاعات از همیاران محیط زیست فرد مورد نظر شناسایی شده و با همکاری نیروی انتظامی و اخذ دستور از مقام قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این فرد نمودند.

سالاروند گفت: پس از تفتیش و بازرسی‌های بعمل آمده از منزل این متخلف، مقداری گوشت شکار و اجزای لاشه کل و بز وحشی شکار شده، کشف و ضبط گردید.

سالاروند اظهار داشت: این متخلف طبق قوانین شکار و صید دستگیر و بلافاصله به جرم شکار یک رأس کل و یک رأس بز وحشی و به دستور دادستان محترم شهرستان سلسله، بازداشت و روانه زندان شد.

سالاروند ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضا، میزان جریمه این متخلف را طبق قوانین شکار و صید یک میلیارد ریال عنوان نمود و اظهار داشت: بر اساس نظر قاضی پرونده جرایمی مانند حبس، مصادره اسلحه به نفع دولت و جریمه نقدی هم به این متخلف تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست نمود هر گونه تخلف در حوزه محیط زیست را به سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید