گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۳ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کشت ۹۸۲ هکتار گوجه فرنگی در لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۹۸۲ هکتار از اراضی استان لرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۴۵ هزار و ۱۷۲ تن محصول برداشت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جهانبخش دولتشاه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در ارتباط با تولید و کیفیت برداشت گوجه فرنگی در استان، گفت: امسال ۹۸۲ هکتار از اراضی استان لرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۴۵ هزار و ۱۷۲ تن گوجه فرنگی با میانگین عملکرد ۴۶ تن در هکتار برداشت کنیم.

وی از عوامل مهم افزایش راندمان تولید گوجه فرنگی منطقه را استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله نوار تیپ دانست و افزود: استفاده از این روش نسبت به روش‌های دیگر بصرفه‌تر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان از کمتر بودن هزینه‌ها و همچنین مصرف آب در روش نوار تیپ خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از این روش نوین به مقاوم‌تر شدن بوته‌ها، کیفیت بالای محصولات و افزایش میزان تولید کمک می‌کند.

وی به تولید بسته‌های حمایتی،برای تشویق کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد آمادگی لازم برای آموزش کشاورزان را دارد و هم چنین در حد مقدورات تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید