مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
رشد دو برابری رقم پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل عوارض ارزش افزوده طی هشت ماهه نخست سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان از رشد دو برابری رقم پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل دریافتی عوارض ارزش افزوده طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 790 میلیارد ریال عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدرضا محمدی، مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان امروز یک شنبه ۲۵ آذرماه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سنگ نوشته گفت: پرداخت مالیات یک وظیفه شرعی و عامل رشد و توسعه کشور است و قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولید‌کننده‌ها و عمران شهری و روستایی و سلامت و بهداشت همگانی است.

وی با بیان اینکه از مجموع مبلغ فوق، بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به شهرداری ها اختصاص یافته و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز سهم دهیاری ها بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل رشد دو برابری داشته است.

محمدی یادآور شد: در هشت ماهه نخست سال ۹۶ مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده ۹ درصد بوده، ۳ درصد آن اختصاص به شهرداری ها و دهیاری ها، یک درصد جهت بخش بهداشت و درمان تحت عنوان” مالیات سلامت” و ۵ درصد یاقیمانده به مالیات اختصاص دارد و به حساب خزانه واریز می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان توضیح داد: نسبت تسهیم عوارض وصولی موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، به شهرداریها و دهیاریها و مناطق عشایری ۷۰ به ۳۰ می باشد و بر اساس شاخص جمعیت و همچنین آخرین سرشماری مرکز آمار که در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می‌گردد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای بند الف ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه، در هشت ماهه نخست امسال، بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به جمعیت عشایری استان پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد بیش از دو برابر برخودار می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان گفت: یکی از مطالبات جدی غالب مؤدیان مالیاتی معرفی موارد مصرف مالیات دریافتی از مردم میباشد که در این زمینه به عنوان مثال اگر طرحها و پروژه هایی که بخشی از هزینه اجرای آن توسط عوارض ارزش افزوده تامین شده در هنگام افتتاح به مردم معرفی گردد و همچنین شهرداری ها و دهیاری ها درخصوص محل مصرف عوارض ارزش افزوده به مردم اطلاع رسانی کنند، شوق و رغبت به پرداخت عوارض ارزش افزوده را در دل آنها بیشترشعله ور می کند.

در ادامه محمدی به تشریح میزان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری های استان در هشت ماهه نخست سال ۹۷ استان و مقایسه آن با سال۹۶ پرداخت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید