گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۱۱ :: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
آخر هفته آسمان لرستان غبارآلود می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: حاکمیت شرایط ناپایدار جوی و شکل گیری چشمه های گرد و غبار در اواخر هفته جاری برای این استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهروز مرادپور روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد:  وزش باد شدید، تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و غبار تا روز شنبه هفته آینده در تمام نقاط استان قابل پیش بینی است.

وی اظهار داشت:در این راستا احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری، روستایی و کشاورزی، احتمال آسیب به سرشاخه درختان و نهال های جوان، افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود دارد که شرایط مذکور در روزهای پنجشنبه هفته جاری و شنبه هفته آینده نمود بیشتری خواهد داشت.

مرادپور بیان کرد: احتیاط برای تردد در محورهای استان، عدم تردد و توقف زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت، پرهیز از قرار گرفتن در محل های با خطر سقوط اشیاء و اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز به ویژه برای کودکان، سالخوردگان و بیماران تنفسی توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: همچنین شنبه هفته آینده برای اغلب نقاط وقوع رگبارهایی بصورت پراکنده و خفیف گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود که در مناطقی از شمال و شرق استان بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده ها محتمل است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید