گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۰ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
آلاکلنگ وعده در پارک مشاهیر خرم‌آباد

پارک مشاهیر از جمله پروژه‌های شهری است که با وجود گذشت ماه‌ها، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مورد استفاده شهروندان قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از خبرگزاری فارس پارک مشاهیر از جمله پروژه‌های شهری است که با وجود گذشت ماه‌ها، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مورد استفاده شهروندان قرار نگرفته است.
تکمیل این طرح از جمله مطالبات عمومی مردم خرم‌آباد بوده، چرا که بخشی از سرانه فضای سبز و همچنین ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی نظیر پارک‌ها در گرو آماده‌سازی پارک مشاهیر است.

در همین راستا مدیرکل بازرسی لرستان در جریان بازدید از پروژه‌های نیمه تمام استان، صبح امروز برای پیگیری و بررسی آخرین جزئیات تکمیل پارک مشاهیر خرم‌آباد از این مجموعه دیدن و با پیمانکار آن به گفت‌وگو نشست.

پرووژه‌ای بدون نقشه و برآورد

بیرانوند پیمانکار پارک مشاهیر خرم‌آباد، اظهار کرد: یک ماه قبل از عید ۱۴۰۱ عملیات اجرایی پروژه شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه از همان ابتدا بدون هیچ‌گونه نقشه‌ای شروع شد و حتی برآورد اشتباهی نیز برای مجموعه پیش‌بینی شده بود.

بیرانوند با بیان اینکه در همان زمان از شهردار وقت و شورای شهربابت این موضوع گلایه‌مند شدیم، گفت: در هر مرحله با مدیران متولی تماس گرفته شده و شروع بکار کردیم.

تغییرات نظرات؛ علت توقف پروژه

پیمانکار پارک مشاهیر خرم‌آباد ادامه داد: پروژه تا یک مرحله پیش رفت و پس از طراحی به مناقصه گذاشته شد.

وی با بیان اینکه مجموعه را مجدد با قیمت بسیار پایین‌تری از دیگر پیمانکاران در دست گرفتم، افزود: تا کنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان متضرر شدم.

بیرانوند تصریح کرد: اگرچه در طرح جدید قرار بر اجرای کفپوش پرسی بود، اما در زمان اجرا شهردار وقت مانع از انجام کار شد و صحبت از اجرای کفپوش بتنی و سپس ویبره‌ای شد.

پیمانکار پارک مشاهیر خرم‌آباد با اشاره به توقف پروژه به دلیل تغییر کفپوش ویبره‌ای به کریستال، گفت: سه دوره طرح تغییر کرد و هر بار با توقف زمان و زیان پروژه همراه شد.

مهلت یک ماهه بازرسی برای تکمیل پارک مشاهیر

سعید رازانی؛ مدیرکل بازرسی لرستان نیز در این بازدید ضمن بررسی امکانات پارک در خصوص نحوه تکمیل و بهسازی و اتمام پروژه اظهار کرد: از عید ۱۴۰۱ تاکنون پروژه تکمیل نشده و این از مطالبات مردم است.

وی از شهرداری و پیمانکار مربوطه خواست که نسبت به تکمیل این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه اقدام نمایند که آنها نیز در این زمینه قول مساعد دادند که با قید فوریت و نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

رازانی بر اهمیت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان خاطرنشان کرد: شهرداری باید شرایط و تمهیدات لازم را در جهت استفاده بهینه همه مردم از امکانات موجود در پارک‌ها و بوستان‌ها فراهم نماید.

برخورد جدی در صورت مسامحه و کم کاری

مدیرکل بازرسی لرستان تاکید کرد: چنانچه در این زمینه مسامحه و کم کاری صورت گیرد با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مسوولیت‌های مدیریت شهری در جوامع امروزی ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی نظیر پارک‌ها، بوستان‌ها، خانه‌های فرهنگ، اماکن ورزشی و امثال آن در شهرهاست تا از این طریق بتوان برای افزایش نشاط اجتماعی و شادی شهروندان و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گام برداشت.

رازانی با بیان اینکه حفظ فضای سبز و نگهداری از درختان و سایر امکانات پارک‌ها نیاز به منابع مالی زیادی دارد، افزود: شهروندان گرامی در خصوص نگهداری از گل و گیاه فضای سبز این شهر با شهرداری مشارکت نمایند چرا که رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید