گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
آمارها حاکی از عدم آمادگی خانواده‌ها در برابر حوادث است

مشاور و جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها آمادگی لازم را در برابر حوادث ندارند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، امیرحسین یوسفوند در آیین افتتاحیه پای درس ماه اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته آمادگی خانواده ها در سال ۹۱ هشت و نیم درصد بوده است که با مداخلات صورت گرفته در سال ۹۳ این عدد به نه و سه دهم درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش های صورت گرفته از افزایش خوبی برخوردار بوده ولی عدم آموزش‌های مستمر نیز بر کاهش آمادگی تأثیر بسزایی داشته است.

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: طبق یک نظرسنجی دیگر نیز ۹۳ درصد شرکت کنندگان میزان آمادگی خود را در قبل حین و بعد حادثه در حد متوسط دانسته اند.

یوسفوند بیان کرد: امیدواریم با همت و تلاش همگانی با توجه به شرایط حادثه‌خیز بودن کشور سطح آمادگی خانواده ها را در برابر حوادث و سوانح افزایش دهیم تا باعث کاهش امارمصدومان و کشته شدگان دراتفاقات گوناگون باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خرم آبادنیز گفت: یکی از اقدامات تاثیرگذار فراگیری آموزش کمک های اولیه است.

محمدی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و همدلی در جامعه اثرگذاری مطلوبی در مواجهه با حوادث داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تلاش همه جانبه دشمن برای تخریب وجهه نسل جوان و همچنین نوجوانان نیازمند این هستیم بتوانیم از اوقات دانش آموزان و جوانان با طرق مختلف نهایت استفاده لازم را ببریم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خرم آباد تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند فراگیری آموزش کمک‌های اولیه است تا در آن افراد جامعه چه نوجوانان چه جوانان و چه سایرین با فراگیری آن بتوانند در سوانح و بلایا هم خود امدادی کنند و هم دگر امدادی داشته باشند.

محمدی گفت: انتظار داریم در آموزش و پرورش استان در هر فضا و بستری که وجود دارد از آن در جهت آموزش های کمک های اولیه استفاده شود که جمعیت هلال احمر نیز این همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید