گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۴ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
آموزش زیست محیطی دانش آموزان جوامع محلی عشایری در پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از برگزاری کلاسهای آموزشی برای جوامع محلی عشایری و دانش آموزان این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی الشتری نژاد گفت: با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، انجمن کوهنوردی و کانون اجتماعی هموند شهرستان پلدختر و با حضور در مناطق کوهستانی و صعب العبور، کارگاه و کلاسهای آموزشی زیست محیطی برای جوامع محلی عشایری و دانش آموزان این مناطق برگزار شد.

الشتری نژاد گفت: در این کارگاهها که با حضور جوامع محلی و دانش آموزان این مناطق برگزار شد مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات ناشی از بی توجهی به محیط زیست و تخریب آن، لزوم مشارکت در حفاظت از محیط زیست، فواید جنگل ها و مراتع ، خود داری از قطع درخت و بوته‌کنی و از بین بردن پوشش گیاهی حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش و مقابله با جاری شدن سیل، اهمیت حیات وحش و عدم شکار غیرمجاز و تعارضات انسان و حیات وحش، توسط کارشناسان محیط زیست و انجمن کوهنوردی بیان گردید.

وی هدف از اجرای این طرح آموزشی را افزایش و ارتقای سطح آگاهی زیست محیطی ساکنان این مناطق عنوان نمود و گفت: مشارکت این قشر عظیم جامعه در صیانت و نگهداری از محیط زیست طبیعی با توجه به نحوه زندگی و محل اسکان آنها می تواند نقش بسزایی در حفاظت موثر از محیط زیست داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: جهت تشویق دانش آموزان و نیز جلب مشارکت آنها در حفاظت از محیط زیست، پس از پایان کلاسهای آموزشی بسته های نوشت افزار به آنها اهداء گردید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید