گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۶ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
اتاق بازرگانی لرستان عضو زنجیره صدور گواهی مبدا اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC-WCF شد

اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی لرستان موفق به دریافت تاییدیه صدور گواهی مبدا با لیبل ICC از سوی اتاق بازرگانی بین الملل در پاریس شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در پی اعلام آمادگی اتاق بازرگانی لرستان و انجام مقدمات لازم از سوی اتاق، ثبت و ارسال کلیه مدارک و مستندات لازم به اتاق بازرگانی بین الملل در پاریس در سال ۱۴۰۰ و پیگیریهای مستمر در سال ۱۴۰۱ و همچنین با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های به‌عمل‌آمده توسط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ، اتاق بازرگانی لرستان به زنجیره بین‌المللی اعتبار بخشی گواهی مبدأ مورد تأیید اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس (ICC-Paris) پیوست.

بر این اساس، اتاق لرستان در زنجیره اعتبارسنجی بین‌المللی گواهی مبدأ پذیرفته شده و مجاز است نسبت به صدور گواهی کالا با مبدأ ایران با علامت اختصاصی خود اقدام کند.

گواهی مبدأ (Certificate of Origin) یک مدرک مهم در تجارت بین‌المللی است که تائید می‌کند که یک محموله بارگیری شده از حیث تولید، ساخت و فراوری متعلق به یک کشور خاص می‌باشد. اغلب گمرک‌ها در کشورهای جهان، اعلان گواهی مبدأ را جهت ترخیص کالا مطالبه می‌کنند.

منطبق بودن گواهی مبدا های صادره اتاق با بالاترین سطح استانداردهای هماهنگ بین المللی (ICC WCF ) ، بیشتر شناساندن اتاق در سطح بین الملل با دریافت برچسب معتبر کیفیت بین المللی ، تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی های مبدا صادره برای کلیه مخاطبان و نتیجتا جلوگیری از اتلاف وقت، توقف محموله های صادراتی در گمرکات مقصد و بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان ، بهره مندی از شبکه جهانی اتاق‌هاي بازرگاني جهت تسهیل تجارت و خدمات اسنادی و فراهم ساختن شرایط و زیر ساختها جهت کسب و کار و تجارت بهتر برای اعضا اتاق ، از مهمترین دلایل اتاق لرستان جهت پیوستن به این زنجیره بین المللی می باشد.

گفتنی است ؛ پیش از این اتاق بازرگانی تهران در سال ۱۳۹۵ و اتاق بازرگانی بندرعباس در سال ۱۳۹۹ از کشورمان به این زنجیره بین المللی تاییدیه صدور گواهی مبدا با لیبل ICC از سوی اتاق بازرگانی بین الملل در پاریس شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید