تاریخ: ۱:۳۴ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اتحاد تاریخی ملت در زیر تابوت سردار دلها

شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به غلیان درآمدن احساسات پاک میلیون‌ها ایرانی میهن‌دوست، اتحاد تاریخی ملّت در زیر تابوت سردار دل‌ها و سرانجام سخنان دقیق رهبر انقلاب می‌تواند و باید نقطه عطفی در تاریخ ایران باشد.

بهزاد مومنی مقدم- شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به غلیان درآمدن احساسات پاک میلیون‌ها ایرانی میهن‌دوست، اتحاد تاریخی ملّت در زیر تابوت سردار دل‌ها و سرانجام سخنان دقیق رهبر انقلاب می‌تواند و باید نقطه عطفی در تاریخ ایران باشد.

اینک حجت بر همه تمام شده است.

فهمیدن اینکه امروز و در چنین برهه حساسی از تاریخ، تکلیف هر ایرانی در هر مسئولیت و جایگاهی چه می‌تواند باشد، چندان دشوار نیست.

هرگونه بی‌توجهی به منویات رهبر انقلاب و مصالح کشور و اراده مردم در این زمان گناهی نابخشودنی است که می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد آورد.

با دقت در متن سخنرانی اخیر رهبر انقلاب، به روشنی چند کلیدواژه مهم که جان کلام ایشان است و هرکدام مخاطب عام و البته خاص خود را دارد قابل تشخیص می‌باشد.

هم‌ردیف بودن شجاعت و تدبیر، نشان‌دهنده اهمیت برابر این دو ویژگی در اندیشه رهبری است و هرکدام از مسئولان کشور باید ببینند که کدام یک از این صفات در وجودشان نقصان دارد تا نسبت به رفع آن بکوشند.

وحدت ملّی، کلیدواژه دیگری است که همواره دشمنان تلاش کرده‌اند تا با تضعیف آن به اهداف شوم خود نزدیک شوند و متاسفانه برخی دوستان نا‌آگاه نیز همواره در این راه به دشمن یاری رسانده‌اند.

امروز شور و احساسات پاک ایرانیان عزیز قابل درک است؛ اما همانگونه که در سبک زندگی شهید سلیمانی و بیانات رهبر انقلاب هویداست، این شور و حرارت نباید به جدایی و تفرقه و به عرصه‌ای برای تندروی و افراط تبدیل شود؛ بلکه می‌بایست صرف سازندگی کشور و توسعه علمی و منطقی آن در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شود.

به راستی چه انتقامی می‌تواند کاربردی‌تر و موثرتر از هم‌قسم شدن همه ایرانیان برای توسعه و رفع مشکلات کشور در سایه تدبیر و شجاعت باشد؟

اینک هیچ جناح، گروه و تفکری نمی‌تواند با مصادره این مفاهیم، خود را بی‌نیاز از اصلاح بداند و در را به روی تغییرات ضروری و اساسی در رویکردهایی که تا کنون برای کشور زیانبار بوده است ببندد.

و نکته آخر اینکه بر همه افراد و جریانات فکری مشروع در درون مجموعه نظام واجب است که از هرگونه تندروی، تفرقه، و اقدامات سلیقه‌ای و مغایر با معیارهای مد نظر دلسوزان نظام پرهیز نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید