گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۸ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
اجرای مانور زلزله به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

مانور زلزله و پناه‌گیری در جمعیت هلال احمر خرم آباد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علیرضا حسین‌بیگی سرپرست جمعیت هلال احمر خرم اباد از برگزاری مانور سراسری با شعار ایران آماده به مناسبت ۵ دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

حسین‌‌بیگی  ضمن اشاره به دستورالعمل اجرایی سراسری ، گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف این مانور به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: مانور زلزله ۵ دی ماه به مناسبت سال روز وقوع زلزله ي دلخراش بم که روز ملي ايمني در برابر زلزله نام گذاري شده است، با هدف نمايش توانمندي هاي امدادگران هلال احمر و ترغيب دانش آموزان به مشارکت در فعاليت هاي هلال احمر برگزار شد.

حسین‌بیگی تاکید کرد: برگزاري چنين مانورهايي تأثير به سزايي در آمادگي نيروهاي امدادي و تعامل و هماهنگي بيشتر بين آنها دارد. نتیجه مطلوب چنين مانورهايي را می توان کاهش تلفات انساني ناشي از حوادث طبيعي دانست.

وی بیان کرد: در همین راستا مانوری در مدرسه جهاد کشاورزی با حضور مسئولین آموزش و پرورش، آتش نشانی ،امدادگران و داوطلبان برگزار گردید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید