به دنبال زلزله اخیر به همت میراث فرهنگی لرستان رقم‌ خورد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۰۷ :: ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک خرم آباد

۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک خرم آباد که در جریان زلزله اخیر دچار خسارت شده بود، اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان در این خصوص گفت: قلعه فلک الافلاک به عنوان یک نماد تاریخی و فرهنگی در لرستان برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و با توجه به زلزله اخیر ترکها و آسیبهایی زیادی در سطوح مختلف سازه این بنای ارزشمند مشاهده شد که ضرورت ترمیم و استحکام بخشی اضطراری آن را ایجاب می کند.

سمانه حسن پور در جریان بازدید از مجموعه قلعه فلک الافلاک خرم آباد اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت بازسازی اضطراری بنای قلعه فلک افلاک، تامین اعتبار در سطح ملی انجام شده و امروز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک خرم آباد در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان تاکید کرد: به منظور استحکام بخشی این اثر ارزشمند در سطح استانی و ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و همواره در کنار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است بر اثر زلزله ۱۷ اردیبهشت در لرستان ضمن اینکه ۲ کنگره از برج های قلعه تخریب شد برخی از ترک های قلعه فلک الافلاک نیز عمق بیشتری پیداه کرده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید