مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۳۶ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
ادارات مطالبات رسانه‌های لرستان را پرداخت کنند

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان گفت: ادارات مطالبات رسانه‌های استان را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران از عدم پرداخت مطالبات رسانه‌های لرستان توسط برخی از ادارات و سازمان‌های دولتی با توجه به ایام پایانی سال انتقاد کرد و گفت: این بدهی مربوط به رسانه‌های محلی و کشوری بوده و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد هنوز تسویه نشده است.

وی بیان کرد: پرداخت نشدن این مطالبات آن هم در این روزهای پایانی سال روند فعالیت برخی دفاتر مطبوعات و رسانه‌های استان را با توجه به وضعیت مالی با مشکل روبه‌رو کرده و بیشتر آنها در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

میرزایی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه‌های لرستان همواره با دستگاه‌های اجرایی تعامل دارند از مسئولان این دستگاه‌ها انتظار می‌رفت با سعه‌صدر بیشتری خبرنگاران را در انجام رسالت خود یاری کنند ولی متأسفانه برخی سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی مطالبات خبرنگاران را پرداخت نکرده‌اند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها طی مکاتبات مکرر، تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری پیگیر مطالبات خود بوده و هستند، گفت: به طور مثال یکی از این ادارات راه و شهرسازی استان بوده که هیچ گونه پاسخگویی درستی از سوی مدیران این دستگاه به رسانه‌ها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران این دستگاه اجرایی می‌گویند ردیف یا بودجه‌ای برای پرداخت هزینه‌های آگهی‌های مزایده و مناقصه خود ندارند و یا اینکه باید توسط پیمانکاران پرداخت شود که تاکنون نه پیمانکار مزبور مشخص شده و یا بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان اضافه کرد: علیرغم مشکلات متعدد مالی، خبرنگاران لرستانی اخبار لحظه به لحظه شهر و استان را با دلسوزی هرچه تمام مخابره می‌کنند و باید از آنان به خاطر این سرعت عمل تقدیر و تشکر کرد و شایسته نیست زحمات این عزیزان از سوی دستگاه‌های استان نادیده گرفته شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات‌ و رسانه‌های استان با اشاره به ماده ۱۳ قانون آگهی‌های دولتی، افزود: دستگاه‌های آگهی‌دهنده لازم است هزینه آگهی‌های خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ صدور فاکتور پرداخت و در صورت عدم ایفای تعهد نسبت به آگهی دهنده اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان با اشاره بر اینکه بارها استاندار لرستان بر حمایت از رسانه‌های استان تاکید کرده است، تصریح کرد: برخی از مدیران تنها چیزی که برای آنان مهم نیست رسانه‌ها هستند و مطالبات آنان را در ردیف آخر پرداخت‌های خود قرار می‌دهند.

میرزایی گفت با بیان اینکه لیست ادارات بدهکار به مطبوعات به زودی تهیه و به استانداری لرستان اعلام و رسانه‌ای خواهد شد، تصریح کرد: برخی مدیران یا از روی ضعف کاری و یا عدم توجه به مطبوعات تاکنون مطالبات رسانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

وی همچنین از برخی سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی که آگهی‌های خود را به رسانه‌های خارج استان که هیچ دفتر و یا نماینده‌ای در استان ندارند سفارش می‌دهند انتقاد کرد و گفت: به رغم اعلام به همه سازمان‌ها مبنی بر سفارش آگهی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی همچنان خلاف این موضوع عمل می‌کنند و آگهی‌های خود را در رسانه‌های خارج از نوبت و بدون مجوز و فاکتور ارشاد سفارش می‌دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید