مدیرکل بنیاد شهید لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۹ :: ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ادارات موظف به تبدیل وضعیت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دستگاه‌های اجرایی لرستان مکلف به تبدیل وضعیت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و دستگاه هایی که در این حوزه کوتاهی کرده باشند به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام هیبت الله هاشمی ادامه داد: در خصوص مشکلات درمانی جانبازان و ایثارگران تخصیص دارو بر عهده وزارت بهداشت است و به داروهایی که مشابه داخلی دارند تعرفه داده نمی شود و البته پوشش بیمه ای داروهای خاص خارجی نیز انجام می شود.

وی تشریح کرد: حوزه سلامت در بنیاد شهید در چارچوب درمانی، پیشگیری و پایش سلامت و دعوت از متخصصین در حال انجام است، تمام خدمات اولیه در مراکز درمانی لرستان انجام و در حوزه پیشگیری واکسیناسیون جامعه هدف به صورت مستمر و در منزل انجام می شود.

وی ادامه داد: در حوزه دعوت از متخصصین خارج از کشور نیز اقدامات مختلفی در سطح استان انجام می شود و بیشتر کارهای درمانی ایثارگران ما در داخل کشور در حال اجراست.

هاشمی اظهار داشت: در حوزه ساماندهی قبور شهدا نیز باید گفت که ساماندهی شهدای گمنام بر عهده بنیاد حفظ آثار است، اما قبور شهدای قبرستان های مختلف بودجه از نیمه دوم سال تخصیص می یابد که اکنون در حال انجام است.

وی عنوان کرد: کمتر از یکسال آینده در لرستان قبر شهیدی نداریم که ساماندهی نشده باشد، تاریخ شفاهی خانواده های شهدا به طور جد در دستور کار قرار دارد و اکنون ۲۲ تیم در لرستان در حال تهیه تاریخ شفاهی هستند و اقدامات مختلف دیگری نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۲ هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا در لرستان در حال تهیه است، افزود: به دنبال تعیین تکلیف این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.

هاشمی در ادامه اشاره ای نیز به تبدیل وضعیت جامعه تحت پوشش خود داشت و افزود: اکنون در لرستان از اول تابستان تا به امروز بالای هزار نفر تبدیل وضعیت داشتیم البته تعداد زیادی دیگر از افراد باقی مانده اند که در تلاش برای تعیین تکلیف هستیم.

وی گفت: ادارات موظف به تبدیل وضعیت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و دستگاه هایی که در این حوزه کوتاهی کرده باشند به مردم معرفی خواهند شد.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور و همراهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و خبرنگاران استان گلزار شهدای لرستان غبارروبی شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید