گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۰ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ارائه خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان ابتدایی لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ارائه خدمات دندان‌پزشکی به ۶۳ هزار و ۷۷۲ دانش‌آموز ابتدایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش‌آموزان ابتدایی در لرستان اجرا شده است.

وی گفت: طبق برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش‌وپرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان ابتدایی اجرا شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرا شده است، افزود: این برنامه در بخش‌های خدمات آموزشی، پیشگیری غربالگری، فلوراید تراپی، فیشورسیلانت تراپی، درمان و پژوهش اجرا می‌شود.

کوشکی، ادامه داد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان‌ها را از ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد و بیش از ۳۰ سال است که این ماده در جهان به‌عنوان یک ماده مؤثر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش‌دیده حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده، علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلوراید تراپی را به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی و در دو نوبت در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: از آغاز طرح، تا پایان آبان‌ماه، در استان لرستان برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر خدمات دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید