توسط معاونت اجتماعی استان لرستان؛
تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
از فعالین حوزه امنیت اجتماعی استان تجلیل شد

صبح امروز طی مراسمی توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان لرستان از شماری از سمن‌ها، دفاتر تسهیلگری و فعالین حوزه فرهنگی، برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با آسیبهای اجتماعی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این مراسم با حضور شماری از فعالین اجتماعی- فرهنگی و با همکاری رسول پاکدل مدیر عامل موسسه خیریه باب الحوائج (ع) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد.

در این مراسم نماینده سازمان‌‌های مردم‌نهاد استان نسبت به ایراد نکته نظرات و مشکلات و خواسته‌های این دو طیف مردمی و خودجوش اقدام کردند و آنها را همراه و یاور نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش اجتماعی دانست.

مهدی بابایی پور نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان در این جلسه تاکید کرد: سمن‌ها همواره به عنوان بازوی توانمند دولت و معتمد مردم و مناطق حاشیه‌نشین بدن هیچ چشمداشتی دغدغه حل مشکلات جامعه را داشته و دارند و تلاش و همت این عزیزان در همه زمینه‌ها بویژه برقراری امنیت اجتماعی بر دولت پوشیده نیست البته از همکاری خوب نیروی انتظامی با این ظرفیت‌ها نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم‌.

بابایی پور افزود: ناگفته نماند سازمان‌های مردم‌نهاد هیچ‌گونه اهرم بازدارنده و قوه قهریه‌ای برای برخورد با مخلان نظم عمومی و امنیت جامعه ندارد مگر سلاح فرهنگ و فرهنگسازی که دوشادوش نیروی انتظامی در دل مناطق پرخطر، خانواده‌ها و مناطق حاشیه‌نشین نفوذ کرده و با آموزش مهارت زندگی، تاب‌آوری اجتماعی، اشتغالزایی و توانمندسازی این افراد سعی در اصلاح و رشد نقاط آسیب‌زا دارند که کاری زمانبر و دشوار است.

پریسا مرادی نماینده کارگروه مدیران دفاتر تسهیلگری استان نیز مهمترین رسالت این دفاتر را در توانمندسازی افراد ساکن در مناطق حاشیه‌نشین دانست و تشریح کرد: ریشه همه مشکلات و آسیبهای اجتماعی در خانوارهای مناطق حاشیه‌نشین در بیکاری، نبود اشتغال ثابت، خشونت و نزاع دسته جمعی و بویژه فروش و استعمال مواد مخدر است که امیدواریم با همت سمن‌ها، اصحاب رسانه و دفاتر و نیز همکاری خوب نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین و توانمندسازی افراد در نقاط پرخطر باشیم.

در ادامه سرهنگ گلالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان نیز از زحمات فعالین این حوزه شامل سازمان‌‌های مردم‌نهاد، اصحاب رسانه و دفاتر تسهیلگری تقدیر و تشکر کرد و بابت همکاری بیشتر این ظرفیت‌ها قول مساعد داد.

سرهنگ گلالی سمن‌ها و دفاتر تسهیلگری را رابط بین مردم و پلیس استان دانست و تاکید کرد: به منظور مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فقط مجازات و نیروی قهریه کافی نیست و بلکه برای داشتن امنیت اجتماعی و کاهش جرائم نیازمند فرهنگسازی و برنامه‌های مختلف مردمی و فرهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیلگری نیز هستیم‌.

وی طرح نگهبان محله و پلیس محله را نیز نباز ضروری مناطق حاشیه نشین دانست و گفت: با همکاری فعالین اجتماعی سمن‌ها و دفاتر مردم می‌دانند پلیس دوست مردم و در بین آنهاست وهیچ مجرمی نمی‌تواند از چنگال قانون فرار کند.

لازم به ذکر است: در اختتامیه این مراسم از فعالین حوزه امنیت اجتماعی و فرهنگی استان در قالب دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیلگری با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید