گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۴۵ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
استان های زاگرس نشین نقش مهمتری در توسعه کشور خواهند داشت

استاندار لرستان گفت: استان ها و مناطق زاگرس نقش نقش مهمتری در آینده و توسعه کشور ایفا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،صبح امروز سید موسی خادمی در نشست شورای اداری استان در محل استانداری گفت: ظرفیت بالای محیط زیستی از عناصر تعیین کننده توسعه محسوب می شود که این قابلیت در استان های منطقه زاگرس از جمله لرستان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم بهره مندی از ظرفیت های موجود از جمله بارش های متناسب، جنگل های بسیار و منابع آب فراوان انطور که باید توسعه در استان رخ نداده در حالیکه استعداد توسعه یافتگی لرستان بیش از شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق نیز استفاده بیش از حد توان اکولوژیکی موجب ضربه زدن به محیط زیست شده اضافه کرد: بسیاری از اقداماتی که در سال های اخیر صورت گرفته مبتنی بر برنامه توسعه پایدار نبوده و برنامه های عدم سازگار با محیط زیست منجر به بروز مشکلات اساسی شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کارهای انجام نشده بسیاری در لرستان داریم گفت: در لرستان محیط زیست حفظ شده و از این پس می توان با استفاده از فناوری و طرح های کارشناسی بهتر، نسبت به اجرای برنامه های سازگار با محیط زیست اقدام کرد.

خادمی تاکید کرد: در این رابطه باید به سمت الگوهای مناسب و مدل های تعریف شده سازگار با محیط زیست، مشارکت با مردم، توسعه یافتگی و بهبود معیشت حرکت کرد.

وی ادامه داد: امروز مردم توجه بسیار بیشتری به محیط زیست دارند و تخریب ها کاهش یافته و باید برای ادامه این روند الگوهای اقتصادی مناسبی برای بهبود درامد آنان اجرا کنیم تا در مقابل، اهمیت بیشتری برای محیط زیست قائل شوند.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات حوزه پسماند افزود: توجه به نظم و بهداشت محیط های شهری و ورودی شهرها باید بیشتر باشد و از انباشت نخاله در ورودی ها جلوگیری شود.
خادمی تصریح کرد: مسیر آبشار نوژیان تاکنون چندین بار پاکسازی شده اما برخی دستگاه ها همچنان نسبت به انباشت نخاله در این محور اقدام می کنند.

وی گفت: افرادی که محیط زیست را با بی توجهی خود آلوده می کنند باید معرفی و شناسایی شوند و چنانچه مردم با انجام این اقدامات مواجه شدند می توانند با فیلمبرداری و عکسبرداری و انتشار ان نسبت به افشای این عمل نادرست اقدام کنند.

استاندار لرستان همچنین خواستار تخصیص منابع ملی سازمان حفاظ محیط زیست کشور برای تالاب ها، دریاچه گهر و طرح پایش استان شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید