گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۶ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
استفاده از سلول های خورشیدی در تامین برق تجهیزات مخابراتی

سرپرست مخابرات منطقه لرستان از آغاز عملیات نصب سلول های خورشیدی در مرکز شهید رحیمی شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس نبی اله شمسی فر ضمن اعلام خبرفوق بیان کرد: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و کاهش مصرف انرژی برق دومین نیروگاه خورشیدی شش کیلو واتی در مرکز شهید رحیمی شهرستان خرم آباد نصب و راه اندازی می گردد .

شمسی فر افزود : توسعه و نصب سلولهای خورشیدی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در سایر مراکز مخابراتی و فنی ادامه خواهد یافت و بزودی سومین مرکز سلولهای خورشیدی در مرکز امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد نصب و راه اندازی خواهد شد و به همین ترتیب در سایر مراکز مخابراتی استان اجرا خواهد شد و امیدواریم با راه اندازی این نیروگاههای خورشیدی صرفه جویی خوبی در مصارف برق داشته باشیم.

وی گفت : سلول های خورشیدی، جایگزین بسیار مهمی برای جانشینی منابع انرژی زمینی است، زیرا می تواند با بازده مناسبی، نور مستقیم خورشید را به الکتریسیته تبدیل کند که با هزینه عملیاتی کم می تواند انرژی برق قابل استفاده در مراکز مخابراتی را تولید کند.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان همچنین اظهار داشت: استفاده از فناوری سلول های خورشیدی، علاوه بر حمایت از صنایع داخلی ، در مواقع اضطراری و مدیریت بحران، در تحقق پایداری ارتباطات مخابراتی، بسیار موثر و نقش آفرین است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید