مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان لرستان گفت:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۳۳ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
اشتغالزایی در لرستان وابسته به مزیت ارزش افزوده خوشه عسل و زعفران است

شامگاه امروز مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان بیان داشت: استان لرستان جزو استانهای صنعتی محسوب نمی‌شود و پتانسیل اول استان لرستان در واقع کشاورزی، گردشگری و بعد صنعت است اما نباید از مزیت نسبی استان لرستان در ارزش افزوده برخی محصولات مانند عسل و زعفران و نیز در بخش معادن غافل شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، بختیار رازانی افزود: بنابراین می‌توان در بحث صنعت از مزیت نسبی صنایع‌معدنی، صنایع شیمیایی، صنایع غدایی و صنایع پایین دست کشاورزی در آبزی‌پروری و صنایع پایین دست شیلات استان لرستان بهره برد.

رازانی در بحث فرآیند تولید زعفران و عسل در استان لرستان تشریح کرد: از دو سال پیش توسعه خوشه عسل و زعفران در استان لرستان شروع شده است و باید توجه داشت، الان ارزش افروده‌ایی که در بسته‌بندی برخی محصولات مانند زعفران و عسل وجود دارد‌ در دیگر تولیدات شیمیایی و فلزات وجود ندارد که مستلزم برنامه‌ریزی بیشتر روی خوشه عسل است.

وی ابراز داشت: امیدواریم و در تلاشیم که فرآیند توسعه زعفران و عسل در قالب خوشه‌های کسب‌و کار محقق شود و حداقل بتواند موجب توسعه مشاغل در این حوزه‌ از کسب و کارها شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید