گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
افتتاح دو پروژه آبفار در سطح روستاهای شهرستان خرم آباد/ پروژه کرگاه و فاز دوم طالقان

مهندس علی دالوند مدیر آبفار شهرستان خرم آباد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سنگ نوشته خبر داد: در ایام مبارک دهه فجر، دو پروژه آبرسانی کرگاه شامل ۴روستا و فاز دوم پروژه طالقان شامل هفت روستا به میمنت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس علی دالوند افزود: پروژه آبرسانی کرگاه شامل ۴روستا با جمعیت تقریبا سه هزار نفر که برای این پروره ۵ میلیارد ۴۰۰ میلیون هزینه شده و در منطفه بدرآباد افتتاح شده است و نیز فاز دوم پروژه طالقان که شامل بهرمندی هفت روستا از آب اشامیدنی سالم می باشد که این هفت روستا جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ نفر دارند.

مهندس دالوند ادامه داد: در ایام مبارک دهه فجر علاوه بر این دو پروژه، پنج پروژه کلنگ زنی نیز افتتاح خواهد شد که پیمانکاران ذی ربط نیز مشخص شده اند و به یاری خدا شامل پروژه آبرسانی به روستاهای: بهرامی،مجتمع میانگلال روستای لارکه و مجتمع طالقان فاز سوم خواهد بود.

وی تکمیل کرد: این پنج پروژه که کلنگ زنی می شوند شامل :
۱۱ روستا با جمعیتی معادل ۹ هزار نفر بوده و جمعا ۹۶ میلیارد ریال اعتبار جهت کلنگ زنی و شروع این سری پروژه ها اختصاص یافته است‌.

مدیر آبفار شهرستان خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرم آباد بر اساس وظایفی که دارد در تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای اهای روستا و ارائه خدمات اقدامات خاصی انجام داده و خوشبختانه بسیاری از مشکلات عمده مردم برطرف شده است.

مهندس دالوند در خصوص مشکلات روستا ها اذعان داشت: عمده ترین مشکل پروژه های آبرسانی به روستاها مربوط به روستاهایی ست که با مشکل فرسودگی شبکه مواجه هستند و یا بخاطر پدیده خشکسالی در برخی روستاها مجبور شده ایم دوباره پروژه آبرسانی را تکرار کنیم که البته اعتباری هنگفتی هم تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: البته عمده روستای سطح استان لرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون آبرسانی شده اند مگر روستاهای زیر پنج خانوار که در این موارد نیز بصورت چشمه سنتی از نعمت آب شرب بهره مند هستند.

مدیر آبفار شهرستان خرم آباد عنوان کرد: به علتهای خشکسالی و یا فرسودگی شبکه آبرسانی حدود ۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار با مشکل شدید مواجه هستند که رسیدگی به مشکلات آنها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته و ان شالله در ادامه رفع مشکل خواهند شد.

مهندس دالوند در پایان گفت: انتظار ما از مردم عزیز استان بویژه روستاییان نجیب این است که در پرداخت به موقع بهای آب مصرفی کوشا باشند که به فراخور آن خدمات درست و در شان خود مردم ارائه شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید