هدف از راه اندازی سرای محله پیوند بین محلات و مدیریت شهری است
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۵ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
افتتاح سرای محله شهدای ماسور

سرای محله شهدای ماسور با حضور مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری لرستان، شهردار خرم آباد، اعضای شورای شهر و برخی از ساکنین این محله افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم پورسرتیپ در این مراسم بیان داشت: با توجه به این که لرستان دارای۴۰منطقه حاشیه نشین و کمتر برخوردار می باشد، امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی سرای محله در سایر محلات نیز باشیم.

وی افزود:در گذشته بافت شهر ها حالت سنتی داشت و اعضا محلات شناخت کافی از هم دیگر داشته و دیدار های چهره به چهره، تعامل، همدلی و هم فکری زیادی با هم داشتند.نمونه ی بارز این وفاق و همدلی، مشاوره ها و حل اختلاف هایی بود که بزرگان و ریش سفیدان محلات به عمل می آوردند.از طرفی،در کنار این تعاملات،هر کدام از اعضا محله با تمام توان از محله پاسبانی نموده و در آبادانی و ایجاد امنیت نقش مهمی داشنتد.

مدیر کل امور اجتماعی خاطر نشان کرد:در چنین جامعه ای طبیعتا آسیب های اجتماعی حداقل بودند و امنیت اجتماعی در سایه نظارت گروهی تامین می شد.ایشان در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بافت شهر ها به دلایل متعددی از جمله مهاجرت و…گسترده شده و لذا شناخت محلات به مانند گذشته وجود نداشته و همسایه ها حتی در آپارتمان ها شناختی از هم دیگر ندارند، لذا،در چنین شرایطی یکی از بستر های جلب مشارکت مردمی و ایجاد تعامل در محلات، وجود سرای محله میباشد.

مریم پورسرتیپ هدف از راه اندازی سرای محله را پیوند بین محلات و مدیریت شهری،افزایش نقش شهروندان در تحقق حقوق شهروندی،به کار گیری ظرفیت مادی و معنوی شهروندان و تلاش برای ارتقائ وضعیت اجتماعی و فرهنگی محلات دانست.

وی افزود:دفاتر تسهیل گری ظرفیت های بسیار خوبی برای توانمند سازی جامعه محلی و جلب مشارکت ساکنان محلات می باشد که در ماسور نیز یکی از دفاتر تسهیل گری فعال مستقر می باشد و انتظار می رود همکاران مدیریت شهری با تعامل و همکاری و بهره گیری از ظرفیت این دفتر شرایط بهبود و ارتقائ وضعیت اجتماعی برای ساکنان این محله محقق نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید