در راستای طرح آجر به آجر صورت گرفت؛
تاریخ: ۱۷:۲۵ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
افتتاح مدرسه ۶  کلاسه روستای بنک آباد  دورود

مدرسه ۶ کلاسه روستای بنک آباد شهرستان دورود با مشارکت دکتر محمدرضا جابر انصاری خیر مدرسه ساز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته ، با حضور دکتر محمدرضا جابر انصاری ، مهندس رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، مهندس غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس لرستان ، بیرانوند فرماندار ، زندی فر مدیر آموزش و پرورش دورود و تنی چند از مسئولین استانی مدرسه ۶ کلاسه روستای بنک آباد شهرستان دورود افتتاح شد.

در این مراسم مهندس غفوری نژاد ضمن تقدیر از کلیه خیرین مدرسه ساز استان بخصوص دکتر جابر انصاری برای مشارکت در ساخت این واحد آموزشی اظهار داشت: هم اکنون نوسازی مدارس ۱۴ مدرسه درقالب ۵۵ کلاس درس و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان را در شهرستان دورود در دست ساخت دارد و در شش ماه گذشته نیز ۵ واحد آموزشی را در قالب ۲۰ کلاس درس و با اعتبار ۹ میلیارد تومان را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش منطقه قرار داده است.

وی در ادامه ضمن تشریح طرح آجر به آجر تصریح کرد : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۳۰ قرارداد در قالب ۲۷۳ کلاس درس و با اعتبار کلی ۲۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم که در نوع خود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود ، کار بسیار بزرگ و خارق العاده ای می باشد .
وی افزود: در همین مدت کوتاه توانسته ایم ۴۱ مدرسه جدیدالاحداث را در قالب ۱۱۸ کلاس درس با اعتبار کلی ۳۱ میلیارد تومان تحویل آموزش قرار دهیم که تعداد قابل توجهی از این پروژه ها توسط خیرین مدرسه ساز ، احداث شده است .

غفوری افزود : از ابتدای سال ۹۹ از ردیف اعتبارات خیرین و طرح آجر به آجر ، ساخت ۳۸ واحد آموزشی با ۱۳۸ کلاس درس و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در استان تعریف شده است .

وی با اشاره به اعتبارات استانی ، اظهار داشت : متاسفانه در بخش اعتبارات استانی وضعیت مناسبی نداریم اما با تمام کاستی ها و کمبود اعتبار ، برای تعمیر مدارس استان توانسته ایم بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که سهم شهرستان دورد ۱۶ درصد این اعتبارات یعنی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد .

مهندس غفوری نژاد از بیرانوند فرماندار دورود درخواست کرد: فزایش اعتبارات استانی را در شورای اداری استان در دستور کاری خود قرار دهد .

در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا جابر انصاری خیر مدرسه ساز ضمن تشکر از عوامل اجرایی نوسازی مدارس اظهار داشت : کسانیکه در حوزه تولید فعالیت دارند ، وظیفه دارند سرمایه ها را توسعه و افزایش دهند و این سرمایه را در جهت تولید ثروت و رفاه همگانی حفظ کنند و ما بر اساس وظیفه اجتماعی خود اینگونه فعالیت ها را وظیفه ذاتی خود می دانیم .

در ادامه مهندس رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تقدیر از کارکنان نوسازی مدارس و بطور ویژه آقای خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی افزود : حضور خیرین مدرسه ساز بصورت یک نهاد منسجم و هدفمند مرهون تلاش های زائد الوصف مرحوم دکتر حافظی است که با ایجاد این نهاد مبارک شاهد هستیم که بیش از ده درصد تمام مدارس استان توسط خیرین ارجمند مدرسه ساز احداث شده است.

وی در ادامه گفت : هم اکنون شاهد حضور خوب خیرین مدرسه ساز در استان هستیم اما متاسفانه حجم نارسایی ها بحدی زیاد است که باید تمام آحاد جامعه برای رفع آن آستین همت را بالا بزنند .

رضوی ضمن دعوت همه مردم در شرکت در طرح آجر به آجر گفت : فرماندار شهرستان دورود و دیگر مسئولین باید به نحوی عمل کنند که شاهد حضور صنایع بزرگ این شهرستان مثل کارخانه سیمان و صنایع دفاعی در امر مقدس مدرسه ساز باشیم .

در ادامه این مراسم کیف و دیگر لوازم التحریر توسط دکتر جابر انصاری به دانش آموزان اهدا شد همچنین به رسم ادب و احترام لوح یادبودی توسط اداره کل نوسازی مدارس تحویل خیر ارجمند گردید.

شایان ذکر است ، مدرسه ۶ کلاسه روستای بنک آباد دورود با زیر بنای آموزشی یکهزار و ۱۲۵ متر مربع با صرف اعتبار ۴ میلیارد تومان و با مشارکت دکتر محمدرضا جابر انصاری احداث شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید