برای اولین بار در غرب کشور
تاریخ: ۱۵:۱۵ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
افتتاح مرکز آندوسونوگرافی در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد

مرکز آندوسونوگرافی برای اولین بار در غرب کشور و در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد با حضور رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان مدیر روابط عمومی این دانشگاه، روسای مراکز آموزشی درمانی شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد، جمعی از متخصصین و اصحاب رسانه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه آندوسونوگرافی به منظور سهولت در کار تشخیص به ویژه برای بیماریهای سرطان و دستگاه گوارش برای اولین بار در غرب کشور راه اندازی شد.

کوروش ساکی اظهار کرد: جای خوشحالی دارد که این دستگاه که مدرن ترین امکانات را در راستای کار تشخیص تصویری در اختیار دارد در استان لرستان و مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی به کار گرفته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این دستگاه علاوه بر تصویر برداری امکان نمونه برداری و حتی برخی جراحی‌ها را برای متخصصین فراهم می کند.

ساکی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر گام‌های بزرگی را در راه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان برداشته است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد، اظهار داشت: مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی پس از اینکه از داشتن مدرنترین مرکز NICU کشور بهره‌مند شد با افتتاح این مرکز تنها دستگاه آندوسونوگرافی غرب کشور را نیز در اختیار خواهد داشت. وی افزود: همچنین بخش‌های کولونوسکوپی و آندوسکوپی و بخش ها و بخش آر سی پی هم به کمک کننده در بخش تشخیص درمان بیماری با روش‌های مدرن که امروز در دنیا وجود دارد، افتتاح شد.

توسعه زیرساختهای درمان علاوه بر رفع نیاز های مردم کمک شایانی به توسعه آموزش پزشکی خواهد کرد

ساکی اعتبار لازم برای خریداری این دستگاه را حدود ۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این دستگاه‌ها را دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارائه خدمات بیشتر به بیماران خریداری کرده است.
وی گفت: قبلاً بیماران به دلیل نبود این دستگاه به دیگر استان ها اعزام می‌شدند ولی با توجه به ضرورت این دستگاه در جهت تشخیص بیماری های گوارشی و تعیین تکلیف قطعی بیمار خریداری شده است.
رئیس مرکز آموزش درمانی شهید رحیمی نیز در سخنانی گفت: توسعه زیرساخت‌های درمان علاوه بر رفع نیازهای مردم کمک شایانی به توسعه آموزش پزشکی خواهد کرد.

مسئولین و مردم باید با هم و در کنار هم تلاش کنند تا عقب‌ماندگی‌های استان به حداقل برسد

سعید رحیمی با بیان اینکه افتتاح مرکز آندوسونوگرافی امکانات زیادی را برای متخصصین فراهم خواهد کرد که مسیر درمان را به بهترین صورت انجام دهند، ادامه داد: با وجود این یک از دانشجویان رشته های مختلف درمانی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد:وجود این دستگاه استان لرستان بار مراجعه به استان‌های دیگر را از دوش هم استانی ها خواهد کاست.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی گفت: ماندگاری بیشتر متخصصین و فوق تخصص ها نیز از دیگر دستاوردهای افتتاح این مرکز خواهد بود.

وی افزود: مسئولین و مردم باید با هم و در کنار هم تلاش کنند و عقب‌ماندگی‌های استان به حداقل برسد و در این راه نقش رسانه‌ها وی بدیل خواهد بود.

وی افزود: راه توسعه استان لرستان در حوزه دانشگاهی ایجاد زیر ساخت های تجهیزات و امکانات و جذب متخصص و فوق تخصص های رشته های مختلف پزشکی است که امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم عقب‌ماندگی‌های رنج آوری که در استان وجود داشته به سرعت و با کار جهادی رفع کنیم.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان شهید رحیمی به عنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی کشور ساخته شده است، بیان داشت:این بیمارستان یک بیمارستان جنرال است و از نظر توسعه تخت های بیمارستان اولین بیمارستان در سطح کشور است که در صد درصد تخت‌های خود را افزایش داده است و افتخار ما این است که رکورددار توسعه بیمارستان است این بیمارستان با ظرفیت ۲۲۰ تخت تعداد آن را به ۴۲۱ تخت افزایش دادیم.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۲فوق تخصص و متخصص در بیمارستان به عنوان یک پتانسیل عظیم به علمی برای سلامت مردم در این بیمارستان فعالیت می‌کنند،گفت: همچنین در این بیمارستان امکانات و تجهیزات توسعه توسعه متوازن و در همه حوزه های کودکان، زنان، جراحی، داخلی ،گوارش، چشم و اورولوژی وجود دارد.

وی به نقش اثرگذار رسانه نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ها مهمترین ابزار توسعه برای استان و در افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه نیز تاثیرگذار هستند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید