تاریخ: ۸:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
افتتاح مرکز نگهداری فسیل‌های ۷ میلیون ساله در خرم آباد

مرکز نگهداری فسیل‌های هفت میلیون ساله دره دیمه نورآباد با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قلعه فلک الافلاک خرم آباد افتتاح و رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری فسیل های هفت میلیون ساله دره دیمه نورآباد در قلعه فلک الافلاک خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درخصوص این فسیل ها، اظهار داشت: این فسیل ها در سال ۹۲ کشف شد و با کارشناسان زمین شناسی مورد کاوش قرار گرفتند که در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۱۱۳۶ ثبت شد.

 

عطا حسن پور افزود: به دلیل نبود محل نگهداری این فسیل ها در موزه سازمان مرکزی نگهداری می شدند که با پیگیری های صورت گرفته محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک برای آنها در نظر گرفته شد.

 

وی بیان کرد: قدمت این فسیل ها هفت میلیون سال است و شامل چند گونه اسب های هیپاریون(سه انگشتی) و چند گونه غزال بی نظیر هستند که نمونه آنها قبل از انقلاب در مراغه به دست آمده و از کاوش های باستان شناسی نبوده اما نمونه هایی که در لرستان کشف شده از طریق کاوش های علمی و لایه نگاری شده و کاملا علمی بوده و تاریخ گذاری آنها نیز به وسیله آزمایشات شیمیایی صورت گرفته که قدمت هفت میلیون ساله برای آنها مشخص شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید