گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۰۱ :: ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
افتتاح پروژه زیست محیطی جداسازی نفت از پساب شرکت نفت سرکان مالکوه

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، شرکت بهره برداری نفت سرکان مالکوه بازدید و پروژه جداسازی نفت از پساب صنعتی (نفتی ) واحد سرکان مالکوه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این مراسم ، مهندس سپهوند حراست و دکتر برنا معاون نظارت و پایش الشتری نژاد رییس و کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان پلدختر، مهندس ناصری پور مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور و بخشی از مسئولین ستادی نیز حضور داشتند.

دراین برنامه در ابتدا مهندس ناصری پور گزارشی از میزان تولید و سابقه بهره برداری شرکت در شهرستان پلدختر و وضعیت و شرایط زیست محیطی شرکت و محیط اطراف قبل از احداث پروژه مذکور ارائه و توضیحاتی در مورد مدت و نحوه اجرا و ساخت پروژه این زیست محیطی ارائه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درخصوص وظایف زیست محیطی واحدهای صنعتی و اثرات آلودگی های صنعتی بر زندگی انسان و سایر موجودات و محیط اطراف واحدهای صنعتی مطالبی بیان نمودند.

پس از برگزاری جلسه مدیران به همراه کارشناسان از پروژه بازدید و مراحل جداسازی نفت از پساب خروجی شرکت و استخر تبخیر و سایر سیستم های انتقال پساب مورد بررسی و افتتاح گردید.

لازم به ذکر است: پساب صنعتی واحد مذکور بدون هیچگونه تصفیه ای در محیط رها و موجب آلودگی آب و خاک و هوا می گردید. ورود پساب صنعتی و مواد نفتی به خاک و آب مضرات زیادی دارد که با توجه به جایگاه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست و پیگیری اداره شهرستان و اداره کل در سال گذشته و شروع و تکمیل سیستم جداکننده آب و نفت و حوضچه ژئوممبران دار نفوذناپذیر ضمن کاهش آلودگی پساب واحد ، از نفوذ مواد نفتی به محیط جلوگیری و یک اقدام مهم در کنترل آلودگی های زیست محیطی منطقه بوده و کمک به سلامت عمومی و کیفیت محیط زیست منطقه و جلوگیری از آب و خاک منطقه می گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید